طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

خزانه داری آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

کد خبر 847176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    آمریکای جنایتکار و بی منطق با انگلیس ، این روباه مکار بجای اینکه رژیم صهیونیستی را تحریم کنند ، ایران سرافراز را تحریم می کنند؟؟!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    تحریم های آمریکا جنایتکار بر ما هیچ ارزش و اثری ندارد و تاکنون هم نداشته است.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید اسراییل و حامیانش عامل اصلی جنگ در غزه هستند.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، روسیه، قطر، عمان و... بوده است.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    می‌دانیم که اگر حمایت آمریکا جنایتکار از صهیونیست ها جنایتکار نبود، شاهد این حملات در سوریه، لنبان و غزه نبودیم. می‌دانیم که اگر حمایت انگلیس جنایتکار از صهیونیست ها جنایتکار نبود، شاهد این حملات در سوریه، لنبان و غزه نبودیم.
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    آمریکا جنایتکار شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است.
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    ریشه ناآرامی‌ها در منطقه از سال 1359 تاکنون در دخالت خارجی به سرکردگی آمریکا جنایتکار است
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    جو بایدن جنایتکار شریک جرم جنایات نتانیاهو در فلسطین، غزه، لنبان، سوریه و منطقه است.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    بنده از سال 2011 تاکنون بیش از 999 هزار بار در رسانه های اعلام کرده ام که آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از تروریست ها در سوریه، عراق، منطقه و جهان همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و هنچنان نیز ادامه می دهند ولی اما متأسفانه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بی توجهی کردند و هیچ گونه توجهی نکردند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    دشمنان از سال 1357 تاکنون برای ضربه زدن به نظام هستند ولی اما متأسفانه دولتمردان و مسئولان از سال 1392 تاکنون همه جانه با دشمنان مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند چرا؟