شهردار تهران با اشاره به تشکیل هیات امنای محلات گفت: امسال سال جدیدی است چراکه در ۳۴۷ محله ای که داریم، سرای محلات به عنوان قرارگاه محلات می شوند و ذیل این هیات امنا،۱۱ خانه جهادی شکل خواهد گرفت و امکانی فراهم می شود که پیوستگی وسیعی با متن جامعه داشته باشیم.

زاکانی در شورا

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دویست‌وسی‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر، ضمن تبریک سالروز شوراها، گفت: امروز اتفاقات و رخدادهایی که در سطح جهان مانند اعتراضات دانشگاه‌های غربی رخ می‌دهد، نشان از هوشیاری مردم جهان دارد که منشا آن انقلاب اسلامی است که این بیداری را محقق کرده است.

او افزود: عملیات وعده صادق یک فصل جدیدی را برای جامعه جهانی و راه رسیدن به عدالت محقق کرده است و امیدوارم با آزادی فلسطین و ملت‌ها همراه باشد.

زاکانی در ادامه به سالروز شوراها اشاره کرد و گفت: امروز سالروز شوراهاست که هیات امنای محلات کار خود را آغاز می کنند، همه تلاش کردند تا یک ظرفیت جدید برای خدمت به مردم ایجاد شود. مدیریت شهری در دوره جدید فعالیت خود را مبتنی بر مشارکت قرار داد و اساس این مشارکت را به سمتی برد که هم در سطح عمومی و هم در سطح نخبگان مشارکت وجود داشته باشد.

شهردار تهران ادامه داد: افقی که برای سال ۱۴۱۰ ترسیم شد برای بردن کلانشهر تهران به عنوان الگوی جهان اسلام بوده است، امروز شاهد هستیم جمع هیات امنا مبتنی بر مدیریت مشارکتی و بر پای مردم سالاری دینی بروز پیدا کرده است، نگاه اتکا به مردم و دقت به ظرفیت های مردمی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است، که مدیریت شهری برای این نگاه ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.

طرح « من شهردارم» یک الگوی جدی در مشارکت مردم بود

او تصریح کرد: امسال سال تولید است، در کنار آن تاکید بر مشارکت مردم شده، این مشارکت می‌تواند برای ما راهگشا باشد. سال های گذشته ما این مشارکت را تمرین کردیم و در سال ۱۴۰۱ در طرح من شهردارم ۱۴۰۲ طرح توسط مردم انتخاب شد و ۴ هزار میلیارد تومان هزینه کردیم و اولویت بندی آن به رای مردم گذاشته شد، حاصل این کار آن شد که در سال ۱۴۰۲ عدد مشارکت از ۳۵۰ هزار نفر به یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر رسید و ۳۳۰۰ طرح انتخاب شد و ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار تنظیم شد، اگر مسیر درست اتکا به مردم نبود به طبع اعتماد مردم شکل نمی گرفت.

زاکانی گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز اتفاق جدیدی رخ داد و پیشنهاد طرح‌های جدیدی را دادند و ما طرح‌های مردمی را بررسی کردیم، بنابراین اشتراک نظر و همکاری مدیریت شهری ما را به پایه بالایی از همکاری با مردم رساند.

تشکیل ۱۱ خانه جهادی در تهران

شهردار تهران با اشاره به تشکیل هیات امنای محلات گفت: امسال سال جدیدی است چراکه در ۳۴۷ محله ای که داریم، سرای محلات به عنوان قرارگاه محلات می شوند و ذیل این هیات امنا،۱۱ خانه جهادی شکل خواهد گرفت و امکانی فراهم می‌شود که پیوستگی وسیعی با متن جامعه داشته باشیم.

او افزود: این هیات امنای در امتداد مدیریت کلان گام برمی‌دارند به عنوان مثال، تهران کلانشهری است که در آن نظام سلامت در درجه بالاتری قرار دارد و مرکز ارجاع درمان از سراسر کشور است اما فقیرترین شهر به واسطه نبود شبکه مناسب است. خانه بهداشت کانون سلامت و تندرستی هستند که در امتداد نظام درمان در کشور نسبت به ارتقای بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها اقدام خواهند کرد. ما مفتخریم امروز ظرفیت‌های بزرگی را به ویژه نخبگان و موثرین محلات به ظرفیت‌های شهر اضافه می کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تلاش هیئت امنای محلات برای خلق ظرفیت‌های جدید، افقی جدید برای محلات را ایجاد می کند، تصریح کرد: محور قرار دادن مردم برای عبور از مشکلات مورد اهمیت است. مردم نزدیک به ۴۶ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم کردند که به واسطه آنها و با حضور و ظرفیت آنها، قله های بزرگ فتح شود.

کد خبر 847677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    وعده صادق از برادران سپاه بود ولی وعده صادقی در امور شهری ندیدیم
  • US ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    به جناب شهردار بفرمایید الوعده وفا. چقدر خوبست ایشان اینقدر این شاخ و آن شاخ نپرند و اول کارهای اساسی را انجام دهند سپس به امور فرعی بپردازند.