وزیر نیرو اعلام کرد که آب و برق چند دستگاه دولتی که الگوی مصرف را رعایت نکرده بودند، طی ماه‌های گذشته قطع شد

به گزارش مهر، پرویز فتاح با بیان اینکه در بحث برخورد با دستگاه‌های دولتی پرمصرف، دولت شدیدا وارد عمل شده است، گفت: دیدگاه مردم این است که دولت برای ملزم کردن مردم به اصلاح الگوی مصرف، ابتدا باید از خود شروع کند. وی تصریح کرد: بر همین اساس، باید اسراف بخش دولتی را ابتدا ساماندهی کرد تا بتوان با زبان قاطع و تاثیرگذار مردم را به رعایت الگوی مصرف هدایت کرد.

فتاح افزود: واقعیت این است که در دولت نیز اسراف در مصرف آب و برق و در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد.دولت به وزارت نیرو اجازه داده است که از ابتدای امسال نرخ آب و برق تمامی دستگاه‌های دولتی را به قیمت تمام شده محاسبه کند.

به گفته وی از 3ماهه چهارم سال 87 قیمت تمام شده آب و برق برای دستگاه‌های دولتی اعمال شد که همراه با برخی از اعتراضات توسط آنها بود اما دولت به وزارت نیرو اختیار داده است که از ابزار اخطار و حتی قطعی برق و آب برای دستگاه‌های دولتی استفاده کند.

فتاح تصریح کرد: البته این وزارتخانه موظف شده است که برای دستگاه‌های دولتی مشاوره فنی ارائه دهد و به آنها بگوید که به چه صورت می‌توانند مصرف خود را کاهش دهند. در این راستا، وزارت نیرو امیدوار است که با این تصمیم قاطع، دولت برای اصلاح الگوی مصرف از خود شروع کند. وزیر نیرو ادامه داد: تاکنون به بسیاری از دستگاه‌های دولتی تذکر داده شده و حتی آب و برق آنها را نیز قطع کرده‌ایم. 

فتاح افزود: هم‌اکنون نمی‌توان گفت که آب و برق کدام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی را قطع کردیم ولی قطع آب و برق در برخی از سازمان‌های تاثیرگذار صورت گرفته است تا آنها بتوانند مقدمات لازم را برای اصلاح الگوی مصرف آغاز کنند.

کد خبر 84781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز