پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

کیکاووس زیاری: هابیت در سفر کوهستانی، روایت تازه از جنگ اسپانیا و هنرهای رزمی در«اونگ‌بک 3».

هابیت در سفر کوهستانی

فیلم دو قسمتی «هابیت» در نیوزیلند جلوی دوربین می‌رود.

«بنیسیو دل‌تورو» کارگردانی هر دو قسمت را به عهده دارد. فیلم‌‌ها پشت سر هم تولید می‌شوند و برای نمایش عمومی در اواخر سال 2010 آماده می‌شوند. تا به حال حضور «اندی سرکیس» و «یان مک گلن» در فیلم قطعی شده است.

یان مک گلن

 فیلم براساس قصه کتاب «جی‌آرآر تالکین» ساخته می‌شود و به نوعی، پیش درآمدی بر قصه فیلم سه قسمتی «ارباب حلقه‌ها» است. خط اصلی قصه فیلم در باره هابیتی است که همراه تعدادی از موجود‌های کوتوله راهی کوهستان جادو می‌شود.

در این کوهستان، اژدهایی زندگی می‌کند که وسیله‌های حیاتی هابیت‌ها را دزدیده است. قبل از این قرار بود «پیتر جکسن» (کارگردان سه قسمت ارباب حلقه‌ها) این فیلم را بسازد.

روایت تازه از جنگ اسپانیا

«مایکل ردفورد» فیلم‌ساز مستقل سینمای انگلستان، اولین فیلم اسپانیایی زبان خودش را کارگردانی می‌کند. این فیلم که «لامولا» نام دارد، از حال و هوایی کمدی برخوردار است. قصه فیلم در دوران جنگ داخلی اسپانیا اتفاق می‌افتد و در باره یک سرباز طرفدار حکومت فرانکو است که در اطراف میدان جنگ، یک الاغ پیدا می‌کند. او تصمیم می‌گیرد این الاغ را در یک منطقه امن- و به دور از چشم اهالی محل- پنهان کند، تا بتواند پس از پایان جنگ، همراه خود به روستایش ببرد.

سینمای اسپانیا قبل از این فیلم‌های زیادی در باره جنگ داخلی اسپانیا و حکومت دیکتاتوری فرانکو تولید کرده است. اما این اولین بار است که فیلمی طنز‌آمیز از  این دوران تلخ و سیاه تاریخ اسپانیا ساخته می‌شود. فرانکو در دهه 50 میلادی با سرکوب مردم و انقلابیون اسپانیایی، حکومت استبدادی خود را برقرار کرد.

هنرهای رزمی در«اونگ‌بک 3»

«تونی‌جا» در قسمت سوم «اونگ بک» هم بازی می‌کند. این فیلم حادثه‌ای و ماجراجویانه، پس از موفقیت دو قسمت قبلی آن در کشور کره جنوبی جلوی دوربین می‌رود.

تونی جا

تونی‌جا که با هنرهای رزمی و کاراته آشنایی خیلی خوبی دارد، در این فیلم در نقش جوانی ظاهر می‌شود که با آدم‌های بدطینت و خبیث مبارزه می‌کند. مجموعه فیلم اونگ بک به دلیل داشتن صحنه‌های رزمی مورد پسند تماشاگران خود قرار گرفته است.

این مجموعه فیلم، نمایش موفقیت‌آمیزی در کشورهای آسیایی داشته است. موفقیت فیلم، باعث جذب تماشاگران نوجوان و جوان به سمت هنرهای رزمی و کاراته‌ای شده است.

کد خبر 84825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز