چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

مدیریت بحران استان تهران به شهروندان تهرانی توصیه کرد از تردد غیرضروری در جاده‌ها و اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها خودداری کنند.

باران

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از فردا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت به ویژه در ارتفاعات استان تهران احتمال رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط مستعد گرد و خاک و وقوع تگرگ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب وجود دارد.

حامد یزدی مهر به همه شهروندان به ویژه ساکنان ارتفاعات استان تهران توصیه کرد به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها، صعود به ارتفاعات، کار درمناطق مرتفع و اسکان درحاشیه رودها و مسیل‌ها خوداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر استحکام بخشی سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار تاکید کرد و از شهروندان خواست از قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.

حامد یزدی مهر به کشاورزان نیز توصیه کرد برای نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب‌روها نیز تاکید کرد.

کد خبر 848789
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha