رییس جمهوری گفت: مردم شهرستان بانه نماد مقاوت ملت ایران هستند و همچون کوه آربابا در برابر دشمنان ایستاده‌اند و هیچکس نمی‌تواند پایداری و استقامت این مردم را در دوران دفاع مقدس فراموش کند.

محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه 25 آبان در اجتماع پرشور مردم بانه در ورزشگاه تختی این شهر با اشاره به رشادت مردم بانه در دوارن جنگ افزود : مردم بانه ایستادند و هیچ گاه سنگر مقاومت را ترک نکردند و در یک بمباران بیش از ‪ ۶۰۰‬نفر از عزیزان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی نتیجه ایستادگی و مقاومت است ، از سید "عبدالمجید قادرخان بانه‌ای" به عنوان نماد استقامت مردم ایران یاد کرد و افزود: این قهرمان ملی اگر چه در یک بمباران سه فرزند و در یک جبهه دیگر سه فرزند خود را از دست داد اما سنگر مقاومت را خالی نکرد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه استقامت رمز پیروزی است و کسی که در برابر فشارهای دشمنان مقاومت کند خدا با اوست افزود: پیامبر به واسطه صبر و استقامت بر همه مشکلاتی مانند تنهایی، فشار، جنگ، کمبود نیرو و محاصره غلبه کرد و به پیروزی رسید.

وی گفت: دشمنان ایران که در هشت سال جنگ نتوانستند ما را شکست دهند، امروز می‌خواهند در موضوعات مهم و با تشر زدن، هیاهو کردن و اخم کردن استقامت ما را بشکنند.

رییس جمهوری به سنگ اندازی دشمنان در موضوع انرژی هسته‌ای اشاره کرد و افزود: آنها می‌خواهند انرژی هسته‌ای را در انحصار خود داشته باشند تا به وسیله آن بر ملتها حکومت کنند ولی آنها بدانند مردم ایران ایستاده‌اند و از حق خود دفاع خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث انرژی هسته‌ای آماده برداشتن گام آخر هستیم و تا رسیدن به آن فقط یک یا علی دیگر باقی است، افزود: امیدواریم به لطف الهی تا قبل از پایان سال جشن هسته‌ای را بر پا بکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت سازندگی بانه اشاره کرد و افزود: دولت یک فهرست بلند برای سازندگی بانه تهیه کرده است و امشب در جلسه هیات دولت آن را به تصویب خواهد رساند.

رئیس جمهوری به اختصاص ‪ ۵۴۰‬میلیارد ریال برای اشتغال و کارافرینی جوانان بانه اشاره کرد و افزود: اگر چه این رقم مبلغ خوبی است اما با استعدادی که از جوانان بانه‌ای سراغ دارم به آنها قول می‌دهم دولت تا حدی که آنان بتوانند این تسهیلات را جذب کنند به انها اعتبار اختصاص دهد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از مردم و بزرگان شهرستان بانه خواست تا بر کار ادارات و سازمانهای دولتی نظارت کنند.

وی دولت، مدیران کل فرمانداران و رییس جمهوری را مال مردم و نوکر مردم دانست.

رییس جمهوری ، تجهیز دانشگاه پیام نور بانه، احداث یک شهرک صنعتی، راه‌اندازی منطقه نمونه گردشگری و تاسیس ادارات و نهادهای دولتی در بازارچه‌های مرزی را از جمله طرحهای در دست دولت برای بانه اعلام کرد.

کد خبر 8496

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز