سریال «رومی» محصول کشور ترکیه برشی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شاعر پرآوازه ایرانی است که در قرن ششم هجری زندگی می‌کرده است در فیلیمو قابل تماشا است. 

سریال رومی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سریال رومی به کارگردانی جان اولکای محصول کشور ترکیه و شبکه تابی ترکیه است که با زیرنویس فارسی در یکی از پلتفرم های نمایش خانگی در دسترس علاقمندان است. این روزها که تب تماشای زندگی شاعر پر آوازه ایرانی مولانا به واسطه اکران فیلم «مست عشق» داغ است تماشای سریال رومی که برشی از زندگی مولانا و آشنایی او با شمس تبریزی است می‌تواند برای مخاطبان علاقمند به تاریخ جذاب باشد.

داستان سریال رومی Rumi که هر ۲ فصل ده قسمتی آن در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، زندگی مولوی جلال الدین محمد بلخی یا رومی است. در خلاصه داستان رسمی فصل اول سریال آمده: «مولانا برای فرار از حمله مغول‌ها رهسپار غرب می‌شود، اما سفر واقعی او معنویت است که هدف او را در زندگی از طریق پیوند عمیق‌تر با خدا به او می‌آموزد که با فلسفه درک خود به اوج می‌رسد.»در پایان فصل اول، شمس وارد زندگی مولانا می‌شود و درهای جدید به روی او باز می‌کند.

سریال رومی

در فصل دوم سریال رومی، داستان دلدادگی مولانا به شمس و آموزش‌های او مطرح می‌شود. آشنایی و همراهی‌ای که حسادت‌هایی در پی دارد و همه تلاش می‌کنند تا بین شمس و مولانا فاصله‌ای بیاندازند.

بولنت اینال (در نقش مولانا جلال‌الدین محمد)، بایزید گلرجان (در نقش بهاالدین ولد)، دوریم اوزکان (در نقش افسون خاتون)، تولین اورال (در نقش بهشت خاتون)، تورگای آیدین (در نقش ادریس) و با حضور کان ییلدیریم، آهو ترکپنچه بازیگران این سریال هستند.

کد خبر 849727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha