هر چقدر خامه مورد استفاده شما در تهیه پاستا چرب‌تر و سنگین‌تر باشد، پاستای خوش طعم‌تری خواهید داشت.

پاستا

به گزارش همشهری آنلاین، ظاهر پاستا و ماکارونی همیشه اشتهابرانگیز است؛ بخصوص اینکه پاستا یا ماکارونی از نوع شکل‌دار باشد. امروز هم قصد داریم درباره طرز تهیه پاستا پیچی صحبت کنیم. تهیه این غذای ایتالیایی خوشمزه و خوش‌فرم، زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و طعم بی‌نظیر آن مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند.

طرز تهیه پاستا پیچی

احتمالا خواندن این رسپی شما را به یاد طرز تهیه ماکارونی شکل دار پیچی بیندازید. حق هم دارید، زیرا ظاهر این غذاها شباهت زیادی به هم دارند. البته یک تفاوت مهم طرز تهیه ماکارونی و پاستا این است که در بسیاری از دستورات پاستا، نیازی به دم کشیدن پاستا نیست و همین اندازه که پاستای آبکش شده را با سس ترکیبی آن برای چند دقیقه حرارت دهید، کافیست. شما می‌توانید در تهیه این غذا، علاوه بر پاستا پیچی، از پاستای فتوچینی یا انواع دیگر پاستاهای شکل‌دار هم استفاده کنید. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه این غذای خوشمزه را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه پاستا پیچی

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پاستا پیچی 1 بسته
گوشت گاو 30 گرم
پیاز 1 عدد
سیر 1 حبه
قارچ دکمه ای 225 گرم
آب گوجه فرنگی نصف لیوان
خامه 1 بسته
ماست کفیر 3/1 فنجان
آرد 1 قاشق غذاخوری
جعفری 2 قاشق غذاخوری
پودر آویشن نصف قاشق چایخوری
پودر زیره سیاه نصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه پاستا پیچی

شاید طرز تهیه این غذا مانند طرز تهیه ماکارونی با مرغ ساده نباشد، اما خیلی هم سخت نیست و می‌توانید آن را به شکل حرفه‌ای تهیه کنید. برای پخت پاستا پیچی خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: ابتدا گوشت گاو را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و در قابلمه‌ای مناسب با مقداری روغن تفت دهید. سپس کمی آب و فلفل سیاه اضافه کنید و زمان کافی دهید تا گوشت با حرارت ملایم کاملا مغزپخت شود.
نکته: حدود 3 ساعت زمان لازم است تا گوشت کاملا بپزد، می‌توانید در مراحل آخر پخت، کمی هم نمک اضافه کنید.

مرحله دوم: قارچ‌ها را شسته، خشک کرده و به صورت ورقه‌ای خرد کنید. پیاز را نگینی کنید و سیر را هم رنده یا له کنید.
مرحله سوم: در تابه‌ای مناسب، پیاز را تفت دهید و پس از چند دقیقه، سیر را به آن اضافه کنید. حالا تکه‌های گوشت را اضافه کنید و در نهایت، قارچ‌ها را هم در تابه بریزید و ادویه‌جاتی مثل نمک، فلفل، پودر آویشن و پودر زیره سیاه را هم اضافه کنید.
مرحله چهارم: زمانی که طعم مواد به خورد هم رفت و قارچ‌ها قهوه‌ای شدند، آرد را هم با بقیه مواد تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.
مرحله پنجم: در این مرحله از طرز تهیه پاستا پیچی ، خامه را به محتویات تابه اضافه کنید. در ادامه، آب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و اجازه دهید همه مواد با هم جوش ریز بخورند.
مرحله ششم: حالا پاستا پیچی را به مواد تابه اضافه کنید و مقداری هم بزنید تا پاستاها کاملا با سس داخل تابه، ترکیب شده و نرم شوند.
مرحله هفتم: شعله گاز را زیاد کرده و درب تابه را بگذارید. هر چند دقیقه یکبار، درب تابه را برداشته و محتویات آن را هم بزنید. پاستا باید کاملا بپزد و آب غذا هم باید کشیده شود. در این زمان، باید شعله گاز را خاموش کنید.
مرحله هشتم: در ادامه کار، ماست کفیر و جعفری خرد شده را روی پاستا بریزید و با چشیدن مقداری از غذا، میزان نمک و فلفل آن را اندازه کنید. در نهایت، غذا را در ظرفی مناسب بکشید و روی آن را با مواد دلخواه تزئین کرده و سرو کنید.

چند نکته کاربردی در طرز تهیه پاستا پیچی

توجه به این نکات باعث می‌شود که بتوانید غذای خوشمزه‌تری درست کنید و در صورت نبود بعضی از مواد غذایی، جایگزین‌های مناسب‌تری را به کار ببرید:

اگر می‌خواهید بوی خاص گوشت گاو به طور کامل برطرف شود، مقدار سیر و پیاز را بیشتر کنید و در همان ابتدای کار، گوشت را با مقداری پیاز و سیر تفت دهید و سپس در آب بپزید.
به جای ماست کفیر می‌توانید از ماست سون کاله یا خامه ترش استفاده کنید.
در صورت تمایل می‌توانید از گوشت چرخ کرده گاو هم استفاده کنید. در این صورت، گوشت چرخ کرده را با مقداری سیر و پیاز رنده شده مخلوط کرده و به شکل گلوله‌های کوچک دربیاورید. کوفته ریزه‌ها را در روغن تفت داده و در مقداری آب و ادویه بپزید. سایر مراحل مانند دستور بالا پیش می‌رود.
هر چقدر خامه مورد استفاده شما چرب‌تر و سنگین‌تر باشد، غذای خوش طعم‌تری خواهید داشت. البته این موضوع شامل حال افرادی که مبتلا به چربی خون هستند، نمی‌شود.

در این باره :

روش تهیه یک پاستای خلاقانه و خوشمزه

کد خبر 849743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha