دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.   

افعی تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

صبح امروز امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داده بود.

وی با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: با اینکه این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است؛ چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کد خبر 849774
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    29 5
    بی خود شلوغش نکنید، برخی معلم ها بودند که با تنبیه بدنی و روحی، باعث ترک تحصیل خیلی از بچه ها شدند و در کشور هستند استعداد هایی که به این دلیل از بین رفتند، در کنار این مسائل، معلم های دلسوز و فداکار هم کم نداشتیم. بی خودی دارید شلوغش میکنید
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    17 1
    یعنی تمام معلمان صالح هستند و هیچ عیوبی ندارن و فقط مردم هستند که پر از ایراد هستند دیگه ما خودمون دیدیم و کشیدیم معلم چطوری سر کلاس تنبیح میکرد تو شیلنگ آب باطری قلمی میذاشتن میزدن کف دست بچه ها با لگد میزدن کدوم دروغ عین واقعیت هستش
  • سرین IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    6 0
    چنان میگن بی حرمتی کردن به معلمها ...انگار معلمها فرشته هستند ...بعضی از معلمهای ... و نفهم هستند که بچه‌هارو می زنند که دق ودلی دارن از بچه ها اینا معلم نیستند بی ...بابا نفرین بعضی از بچه ها دنبال این جور معلمها هستش ....من خودم یکی از معلمهامو وقتی یادش میکنم نفرینش مبکنم ...
  • محمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    بنده یک معلم هستم.... در شرایط ایده آل دانش آموز بیست دقیقه فکرش را مشغول گوش فرادادن به معلم می کند ...وبتدریج حواسش جاهای دیگری سیر مینماید ...حتی چیزهای بیهوده...وظیفه معلم این است که با هنر نمایی فضای کلاس را در اختیار بگیرد و به هدف خود برسد...چقدر با این مطالب فاصله داریم...این فقط یکی از هزاران هنری است که معلمان باید فهمیده باشند...تنبیه بدنی حاصل فهم کم ما از معلمی است.
  • آقا معلم IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    2 2
    به عنوان یک دانشجوی معلمی خدمتتون میگم که جایگاه معلم در تمام دنیا بالاترین جایگاه هست ، به طوری که جدای از خدمات و امکانات مادی مثل ملک و ماشین رایگان ، بسیار به معلم احترام بالایی قائل هستند ، در اینکه باید فرهنگی بسازیم که جامعه ایران هم مثل همه جای دنیا معلم را بپرستد شکی نیست ، ولی بنظرم بجای توقیف این فیلم و سریال ها اول از خود آموزش و پرورش شروع کنید ساختن جایگاه معلم رو ، که معلم رو بخاطر پوشش برکنار نکنید ، که معلم رو بخاطر حقوقش بازداشت نکنید ، که معلم رو جلو خانوادش شرمنده نکنید