چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

گروه ورزشی: 80 هزار نفر با حضور در مراسم معارفه کریستیانو رونالدو در سانتیاگو برنابئو به این ستاره پرتغالی خوشامد گفتند.

گران‌ترین بازیکن جهان که در ازای 80 میلیون پوند از منچستریونایتد به رئال‌مادرید آمد، در رئال پیراهن شماره 9 را به تن می‌کند. او  از تحقق آرزویش، احساسات و آرمان‌هایش صحبت می‌کند.

  • دوست داری در چه پستی بازی کنی؟

من همیشه به عنوان یک مهاجم بازی نکرده‌ام. ترجیح می‌دهم در کناره‌ها بازی کنم اما اگر مهاجم هم باشم اهمیتی نمی‌دهم.

  • وقتی 80 هزار نفر را در استادیوم دیدی به چه فکر کردی؟

احساس زیبایی بود. انتظار نداشتم که استادیوم پر شود. این یک رویا است که به واقعیت تبدیل شده. به پدر و مادرم فکر کردم و احساس کردم که هواداران از حالا به من علاقه دارند. می‌خواهم جبران کنم. می‌دانم که اینجا بیشتر از منچستریونایتد تحت فشار خواهم بود اما من به خودم ایمان دارم و آرمان‌گرا هستم. دوست دارم لیگ شروع شود تا بهترین بازی‌هایم را به نمایش بگذارم.

  • دوست داری به اعضای منچستریونایتد چه بگویی؟

به مربیان و هم‌تیمی‌های سابقم فکر می‌کنم. من 6 سال رابطه فوق‌العاده‌ای با آنها داشتم. هم‌تیمی‌هایم به این تصمیم من احترام می‌گذارند. رئال‌مادرید یک رویا و چالشی بزرگ برای من است. این خانه جدیدم است و من با صددرصد توانم برای این پیراهن بازی می‌کنم.

  • راجع به رقم انتقال خودت چه فکر می‌کنی؟

من همیشه گفته‌ام که یک باشگاه باید پول زیادی هزینه کند تا بهترین بازیکنان را بگیرد. می‌خواهم ثابت کنم که آنها تصمیم درستی گرفتند. خیلی از حرف‌هایی که دراین‌باره زده شده را درک می‌کنم اما خوشحالم که گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه هستم. این باعث غرور من است.

  • تحقق رویایت اتفاق بزرگی است. نه؟

بله. بازی برای رئال‌مادرید آرزوی زندگی‌ام بود. بعد از کارهایی که در منچستریونایتد انجام دادم می‌خواستم تیمم را عوض کنم و این تیم مناسبی برای من است. بوسیدن این پیراهن و پوشیدن آن برای اولین بار احساس خاصی است.

  • آیا رئال‌مادرید را به قهرمانی در اروپا می‌رسانی؟

من تنها بازی نمی‌کنم بلکه بخشی از تیم هستم و نهایت سعی‌ام را می‌کنم تا در لیگ قهرمانان پیروز شود. ما تیمی بزرگ و مربی فوق‌العاده‌ای داریم. ابتدا باید قدم به قدم جلو برویم و بعد به قهرمانی در لیگ قهرمانان فکر کنیم.

  • خداحافظی‌ات با فرگوسن چطور بود؟

خیلی خوب بود. رابطه من با او همیشه خیلی خوب بوده و خواهد بود. من به منچستر رفتم و با او صحبت کردم. همه چیز خوب بود. او خوشحال است و من هم همین‌طور. زندگی پیش می‌رود.

  • درباره پلگرینی چه می‌دانی؟

چیزهای خوب زیادی راجع به او شنیده‌ام. چون در رئال‌مادرید است پس باید مربی خوبی باشد. وقتی با ویارئال (تیم سابق پلگرینی) روبه‌رو می‌شدیم همیشه ما را به دردسر می‌انداختند. کارکردن با او باعث افتخار است. او هم مثل من همه تلاش خود را می‌کند. امیدوارم با هم قهرمانی‌های زیادی را به دست بیاوریم.

  • حالا که باید پیراهن 9 را به تن کنی به خاطر از دست دادن پیراهن «7» ناراحتی؟

من شماره 7 را می‌خواستم چون یک شماره افسانه‌ای در رئال‌مادرید است. اما شماره 9 را هم دوست دارم. این شماره‌ها نیستند که بازی می‌کنند. من سعی می‌کنم بدون توجه به شماره، همان‌طوری باشم که تا به حال بازی کرده‌ام. این من هستم که بازی می‌کنم و فکر می‌کنم کارم را خوب انجام دهم.

  • آیا بازیکن خاصی وجود دارد که از بازی کنار او خوشحال باشی؟

من همیشه می‌خواستم در رئال‌مادرید بازی کنم. بهترین‌های دنیا اینجا بازی می‌کنند. همه آنها مهم هستند و به همین دلیل یک بازیکن خاص وجود ندارد که من از بازی کنار او خوشحال باشم. هم‌تیمی‌های جدید، تیم جدید، لیگ جدید؛ این خیلی هیجان‌انگیز است.

  • راجع به تیم فعلی چه فکر می‌کنی؟

این تیم بازیکنان بزرگی دارد. مطمئنم که همه ما در یک مسیر برای به دست آوردن قهرمانی‌های مختلف کار می‌کنیم. انتخاب ترکیب اصلی برای پلگرینی کار سختی خواهد بود. من به هم‌تیمی‌های آینده‌ام افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم خیلی خوش‌شانسم.

  • آیا به فکر قهرمانی 3گانه هستی؟

این یکی از آرزوهای من است. اما 2 قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان هم خوب است. قبل از فکر کردن به چنین مسائل مهمی باید سخت تلاش کنیم و تیم سازماندهی‌شده‌ای تشکیل دهیم.

  • آیا می‌خواهی از بارسلونا به خاطر شکست در فینال لیگ قهرمانان انتقام بگیری؟

نه. به انتقام اعتقادی ندارم. می‌خواهم هم در خانه و هم در خارج از آن، آنها را شکست دهم.

  • تفاوت لیگ برتر و لالیگا در چیست؟

لیگ برتر سرعتی‌تر است و لالیگا رقابتی‌تر. به خصوص وقتی پای تیم‌های کوچک‌تر در میان باشد.

  • رابطه‌ات با کاکا چطور خواهد بود؟

خوب. او هم همین را می‌گوید. ما دوستان خوبی خواهیم بود.

  • آیا فکر می‌کنی امسال توپ طلا را بگیری؟

خیلی نگران آن نیستم. فقط می‌خواهم فصل و شروع خوبی داشته باشم. جوایز فردی مهم هستند اما نه مهم‌ترین چیز.

  • آیا دوست داری مقابل منچستربازی کنی؟

آنها با من خیلی خوب بودند. فرگوسن به شوخی به من گفت که منچستر ما را در فینال در هم می‌کوبد. ما همیشه رابطه خوبی داشتیم و من برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

کد خبر 85060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز