برای تماشای خاص‌ترین کتاب‌های قرآنی و نسخه‌های خطی می‌توانید به موزه ایران باستان بروید که عنوان قدیمی‌ترین موزه پایتخت را دارد و در بخشی از آن کتابخانه‌ای خاص ایجاد شده است.

موزه

همشهری: موزه ایران باستان با وسعت ۲۰هزار ‌مترمربع با ایوان بلند قرمز رنگ و برگرفته از طاق کسرا در زمان ساسانیان ساخته شده است. مهندس طراح موزه ایران باستان، فرانسوی بوده و سال۱۳۱۶ عملیات ساخت بنا پس از ۲ سال به پایان رسیده است. موزه ایران باستان از لحاظ حجم، تنوع و کیفیت آثار در جهان جزو چند موزه معروف جهانی محسوب می‌شود. این موزه بیش از ۳۰۰ هزار شیء با ارزش را درون خود جای داده است. در طبقه همکف موزه ایران باستان، سفالینه‌ها و اشیای نفیسی دیده می‌شود که متعلق به ادوار مختلف تاریخ، یعنی از دوران معاصر تا هزاره هشتم قبل از میلاد مسیح است. در واقع اشیاء در ۲ بخش ماقبل تاریخ و دوره‌های مختلف در آن نگهداری می‌شوند.

تماشای کتاب‌های سنگی

اما به جز همه اشیای دیدنی در بخش های مختلف این موزه و گالری آن، تماشای کتابخانه موزه ملی ایران هم خالی از لطف نیست. کتابخانه موزه تقریبا همزمان با تأسیس موزه اصلی، تشکیل شده و مجموعه بسیار کامل و جامعی از کتاب‌های قدیمی و باستانی را در دل خود جای داده است؛ در واقع این محل یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های ایران با محوریت و موضوع تاریخ و باستان‌شناسی است که در آن کتاب‌های چاپ سنگی مثل قرآن مجید، ناسخ التواریخ و... و. را می‌توان به تماشا ایستاد.

نام مقصد: کتابخانه موزه ایران باستان(موزه ملی ایران)

- نشانی: خیابان امام خمینی(ره)، ابتدای خیابان ۳۰ تیر، خیابان پروفسور رولن

- نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: خیابان ۳۰ تیر

- نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: امام خمینی(ره)

- روزها و ساعت‌ فعالیت: هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹

- ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

- بهای بلیت: ۱۵ هزار تومان

- امکانات رفاهی: کافه گالری، موزه، فضایی برای دورهمی

- امکان عکاسی: دارد

- پارکینگ: ندارد

کد خبر 851125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha