یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

در حالی که اردیبهشت به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود، بارش برف در گوشه و کنار کشور سبب شادی بسیاری از هموطنان شده‌است.

برف

به گزارش همشهری آنلاین ویدئویی از بارش برف در کوه خلیل ارومیه در آذربایجان غربی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که تعجب بسیاری را برانگیخته ‌است. کوه خلیل به ارتفاع ۳۱۹۸ متر در ۳۰ کیلومتری ارومیه، مابین شهر سیلوانه و روستای راژان قراردارد. در فصل تابستان ییلاق‌های دامداران منطقه به این کوه‌ می‌آیند. مردم روستای راژان از آب چشمه‌های خلیل کوه برای آبیاری مزارع و باغات استفاده می‌کنند.

ببینید:
بارش عجیب؛ ارتفاع چند متری برف در اطراف ارومیه + فیلم

بارش برف ارتفاعات گلیل از توابع شیروان در خراسان شمالی را نیز یک دست سفیدپوش کرده‌است. ارتفاعات گلیل در ۸۰ کیلو متری شمال شیروان و در مرز میان ایران و ترکمنستان واقع است.
گردنه ژالانه در کردستان نیز بارش برف و کولاک شدیدی را در روزهای اخیر تجربه کرده که به گفته راهداران کردستان، تردد در ژالانه با زنجیر چرخ امکانپذیر است. بارش برف در روستای تاریخی و توریستی کندوان هم برای گردشگران جذاب و دیدنی بوده‌است.

ببینید:
تصاویر بارش سنگین برف بهاری در آذربایجان غربی + فیلم

از دیگر جاده‌های برف گرفته کشور خبر رسیده که جاده تربت ‌حیدریه به مشهد به دلیل بارش برف در روزهای اخیر لغزنده و مه‌گرفته بوده است.
ارتفاعات اردبیل نیز با بارش برف روزهای آخر اردیبهشت سفید تر شد و کاهش دما جاده قوتورسویی مشگین شهر استان اردبیل رخ داد. بارش بهاری خوشحالی دیمکاران و کشاورزان را به دنبال دارد.

ببینید:
برف بهاری این منطقه از مشگین شهر را سفیدپوش کرد | ویدئو

کد خبر 851304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha