محمد خزاعی که پیشینه قابل‌قبولی در دبیری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئاتر و سینما داشته، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیری جشنواره۴۳ را عهده‌دار شد.

خزاعی

دبیر شدن معاون یا رئیس یک سازمان امری غیرعادی نیست. قبل‌تر هم در دوران مرحوم سیف‌الله داد این مورد دیده شده بود. محمد خزاعی که پیشینه قابل‌قبولی در دبیری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئاتر و سینما داشته، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیری جشنواره۴۳ را عهده‌دار شده است، آخرین جشنواره‌ای در آخرین سال دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

واکنش وزیر به انتخاب خزاعی
به‌نظر می‌رسد در انتخاب دبیری محمد خزاعی، وزیر ارشاد نقش مستقیم داشته و با توجه به برگزاری ۲دوره۴۱ و ۴۲ فیلم فجر، وزیر به این نتیجه رسیده است که محمد خزاعی به‌عنوان دبیر دوره۴۳ انتخاب شود. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد درباره دبیری رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران توضیح داد: این گونه انتصاب‌ برای دبیری جشنواره فیلم فجر در سال‌های قبل هم وجود داشته و مسئول سازمان سینمایی دبیر جشنواره فیلم فجر بوده است. ما طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم دبیری این دوره از جشنواره فیلم فجر را خود آقای خزاعی بر عهده بگیرند. ایشان پیش از این نیز سابقه دبیری جشنواره را داشته است و امیدواریم بتوانیم شاهد ارتقای این دوره از جشنواره باشیم.

استفاده از ظرفیت سازمان سینمایی برای جشنواره فجر
محمد خزاعی نزدیک ۹۰۰روز است که سکان ریاست سازمان سینمایی را برعهده دارد. در طول این روزها و سال‌ها وزیر از عملکرد رئیس سازمان سینمایی راضی بوده، هرچند این دوره مدیریتی پرفرازونشیب بوده و در برخی موارد گاهی اشتباهاتی نیز از سوی خزاعی رخ داده است. با این حال وزیر ارشاد تصمیم گرفته و ترجیح داده تا خزاعی را که سابقه دبیری قابل توجهی دارد و البته در میان صنوف سینمایی هم جزو افراد شناخته‌شده و قابل‌قبول است، به‌عنوان دبیر انتخاب کند.
این تصمیم وزیر هم به‌طور حتم با توجه به عملکرد مجتبی امینی به‌عنوان دبیر ۲دوره قبل فیلم فجر بوده، ۲دوره جشنواره‌ای که خالی از اشکال نبود و اگر وضعیت اجتماعی و اتفاقاتی را که افتاد درنظر بگیریم، نتوانست جشنواره‌ای در خور فجر باشد، جشنواره‌ای که قدمتش از ۴۰سال گذشته و دوره آزمون و خطایش به پایان رسیده است.
حضور رئیس سازمان سینمایی به‌عنوان دبیر جشنواره می‌تواند خواسته‌ سینمای کشور را برآورده کند، خواسته‌ای که به‌نظر در ۲دوره قبل محقق نشد؛ اینکه جشنواره بتواند مجموعه دستاوردهای سینمایی را نه‌تنها در پایتخت، بلکه در دیگر شهرها هم عرضه کند و ویترین کامل سینمای ایران باشد.
می‌توان امیدوار بود که دبیری رئیس سازمان سینمایی بر بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی کشور باعث می‌شود که بار دیگر صنوف سینمایی به جشنواره بازگردند. حضور محمد خزاعی می‌تواند باعث شود که از تمام ظرفیت‌های سازمان در برگزاری این جشنواره استفاده شود.

کد خبر 851339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha