دلبری های بهار تمامی ندارد و در این آب و هوای مطبوع، خیلی ها دلشان می خواهد ساعت هایی از روزشان را در طبیعت بگذرانند.

حبس بهار در خانه

به گزارش همشهری آنلاین، اما از آن بهتر این است که بهار و سرسبزی هایش را مهمان خانه ‌هایمان کنیم. لابد می پرسید چطور؟ نپرسید هم ما به شما می گوییم که چه کار کنید تا بهار نه فقط همین ۳ ماه، بلکه در کل سال هم مهمانتان باشد.

حبس بهار در خانه | چطور همیشه فضای خانه را بهاری نگه داریم؟

گل و گیاه و گلدان و یک باغچه نقلی توی خانه، نه تنها حال و هوایتان را عوض می کند، بلکه فضای خانه را هم زیباتر کرده و شما را با طبیعت آشتی می دهد. الان بهترین فصل برای باغبانی و کاشت است و اگر زود بجنبید می توانید خیلی زود شاهد ریشه دواندن درخت‌ها و بوته‌های زیبا در حیاط خانه‌تان یا سر برآوردن گیاهان از توی گلدان ها باشید.

حبس بهار در خانه | چطور همیشه فضای خانه را بهاری نگه داریم؟

در اولین قدم باید به فضایی که می خواهید در آن گیاه بکارید فکر کنید. حیاط، پشت بام، طاقچه یا حیاط خلوت؟ بعد از آن راهی بازار گل شوید و بذر و نشاء و گلدان و بیلچه بخرید. همان جا تصمیم بگیرید که قصد دارید کدام نوع از میوه ها و سبزیجات را بکارید و از فروشنده درباره نحوه نگهداری گیاهی که بذر یا نهالش را خریده‌اید، پرس و جو کنید.

بیشتر بخوانید:

برای اینکه یک باغچه بهاری داشته باشید، بهتر است از سالم بودن خاک مطمئن شوید و بعد نهالتان را بکارید. خاک مرغوب باغچه را هم می توانید از همان بازار گل تهیه کنید تا خیالتان راحت تر باشد. اگر هم قرار است باغبانی کردنتان به راست و ریست کردن چند گلدان ختم شود، پیشنهاد می کنیم جاهایی از خانه که آفتابگیرتر است را برای گذاشتن گلدان انتخاب کنید و حتما خاک مناسب با بذری که خریداری کرده اید را تهیه کنید. گلدان هم اگر نخریدید مهم نیست، تقریباً هر چیزی می تواند ظرفی برای گیاه شما باشد: گلدان‌های قدیمی یا کشوهای کمد، لیوان ها یا پارچ های لب پر شده و... به شرطی که کف آن را سوراخ کنید و اجازه ندهید هیچ رنگی به خاک برسد.

حبس بهار در خانه | چطور همیشه فضای خانه را بهاری نگه داریم؟

چیزی که مهم است اینکه همه گیاهان از بذر گرفته تا نشاء توجه و نگهداری می‌خواهند و فقط فضا مهم نیست. پس اگر به باغبانی و نگهداری به گیاهان علاقه دارید و می‌توانید به آن‌ها عشق بورزید، زود دست به کار شوید و باغ خانگی خود را در همین بهار برپا کنید. ‌

کد خبر 851340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha