«آیفون۱۴رجیستر نشد، چه کار کنیم؟ رجیستری آیفون‌های۱۴و ۱۵تضمینی!» اینها و تبلیغاتی از این دست در فضای مجازی، برخی عشاق آیفون را وسوسه کرده است تا سراغ خرید گوشی‌های جدید اپل بروند و دل به آن ببندند که با روش‌های غیراستاندارد، قوانین مربوط به رجیستری گوشی را دور بزنند.

آیفون 15 پرومکس

آیفون‌بدون رجیستری
آیفون‌های ۱۴و ۱۵ در ایران رجیستری نمی‌شوند و شما نمی‌توانید بیش از یکی دو ماه با سیم‌کارت خود از این گوشی‌ها استفاده کنید. پس از پایان این زمان، گوشی دیگر آنتن نمی‌دهد و تقریبا بدون‌استفاده خواهد بود. با این حال، برخی روش‌های غیراستاندارد، مدت‌هاست در کشور رایج شده است.

دور زدن قانون
برخی از شرکت‌ها و افراد ادعا می‌کنند می‌توانند کاری کنند که آیفون۱۴وارد مدار ارتباطی شود و بتوان داخل آن سیم‌کارت گذاشت و کار کند. واقعیت این است که متداول‌ترین روش موجود، نصب نرم‌افزارهایی است که هرگز نمی‌توان به آن اعتماد داشت. این نرم‌افزارها با ایجاد تغییر در آی‌پی عملا امکان نفوذ به گوشی را از خارج فراهم می‌آورند. علیرضا صدرایی یکی از کارشناسان حوزه نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های موبایل در این خصوص می‌گوید: «مانند هر اپلیکیشن غیرتأییدشده‌ای، چنین نرم‌افزارهایی نیز می‌توانند ضرر و زیان جبران‌ناپذیری را برای کاربر به‌همراه داشته باشند. زمانی که یک نرم‌افزار در گوشی شما فعال می‌شود، می‌تواند دریچه‌ای برای ورود بدافزارها و ویروس‌های مختلف به سیستم شما باشد. بنابراین با وجود چنین چیزهایی نمی‌توان در مورد ایمن‌بودن اطلاعات موجود در گوشی و همچنین حساب‌های کاربری مختلف ازجمله بانک‌ها چندان مطمئن بود.»

از موبایل‌تان چه انتظاری دارید؟
داشتن یک گوشی پرچمدار، آرزوی بسیاری است، اما برای داشتن چنین موبایلی باید هزینه بالایی را پرداخت کرد. حالا اگر پیش خودمان حساب و کتاب کنیم که به غیراز موضوع نمایش داشتن یک گوشی، چه چیزهایی برایمان اهمیت دارد، آن‌وقت شاید بتوانیم انتخاب خوب و ارزان‌قیمت‌تری داشته باشیم‌ تا در گیر مسائلی مثل رجیستری نشویم .به‌طور کلی می‌توان گفت:

  • اگر با گوشی موبایل‌تان زیاد فیلم تماشا می‌کنید و کیفیت تصویر برایتان اهمیت دارد، به‌دنبال گوشی‌ای باشید که صفحه نمایش و کیفیت تصویر بالایی داشته باشد.
  • اگر اهل بازی هستید، پس باید یک گوشی را انتخاب کنید که پردازنده و گرافیک خوبی داشته باشد.
  • اگر استحکام بدنه یا ضدآب بودن آن برایتان مهم است، باید به‌دنبال چنین گوشی‌هایی باشید.
  • اگر از عکاسی لذت می‌برید، می‌توانید موبایل‌هایی را مدنظر قرار بدهید که دوربین‌های قدرتمندی دارند.

با این وصف گوشی‌های متعددی را می‌توانید در بازار بیابید که فقط در شاخصه مدنظر، قدرتمند و ایده‌آل هستند و بدین‌ترتیب مجبور نیستید برای فاکتورهای دیگر پولی را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:


روش‌هایی که استاندارد نیست
وحید یکی از فروشندگان موبایل در پاسخ به پرسش همشهری درباره اینکه چرا برخی‌ها با وجود اینکه می‌دانند راهی برای رجیسترکردن آیفون۱۴ و ۱۵ وجود ندارد، همچنان اقدام به خرید چنین گوشی‌هایی می‌کنند، می‌گوید: «برخی صرفا به‌خاطر اینکه از خارج آمده‌اند و یا قصد مهاجرت دارند، اقدام به خرید این گوشی‌ها می‌کنند چراکه قیمت آنها به‌خاطر قاچاق بودن‌شان، در ایران ارزان‌تر از خارج کشور، خصوصا کشورهای همسایه است.» او همچنین می‌افزاید: «از زمان ورود آیفون۱۴به کشور، روش‌های غیراستانداردی هم برای راه‌اندازی گوشی شکل گرفته است.»

کد خبر 851435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فرهاد IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    سلام شما میگید گوشی داخلی ما یادمان نرفته جی ال ایکس چی بود حتی به اسباب بازیهای خارجی نمی‌رسید بدتر از این هم مگه وجود داشت