کوین دی‌بروینه به رکورد پاس گل سسک فابرگاس رسید اما فاصله زیادی برای شکستن رکورد رایان گیگز دارد.

دی‌بروینه

به گزارش همشهری‌آنلاین، کوین دی‌بروینه ۷موقعیت مقابل فولام ایجاد کرد که بیشترین موقعیت یک بازیکن من‌سیتی در یک بازی خارج از خانه در لیگ برتر در ۸فصل گذشته بود. علاوه بر این او به‌طور مشترک در کنار سسک فابرگاس با ۱۱۱پاس‌گل در رده دوم بهترین گلسازان تاریخ لیگ برتر جای گرفت. تنها رایان گیگز در این رقابت‌ها (۱۶۲) بیشتر از این تعداد پاس‌گل داده است.

چه‌کسی بیشترین پاس گل را در لیگ برتر دارد؟

رایان گیگز ۱۶۲پاس‌گل، سسک فابرگاس و دی‌بروینه ۱۱۱پاس‌گل، وین رونی ۱۰۳، فرانک لمپارد ۱۰۲، دنیس برگکمپ ۹۴، داوید سیلوا ۹۳، استیون جرارد ۹۲، جیمز میلنر ۸۹، دیوید بکام ۸۰، کریستین اریکسن ۷۵، تدی شرینگام ۷۵، تیری آنری ۷۴، اندی کول ۷۳و اشلی یانگ ۷۱پاس‌گل.

به‌عنوان بازیکنی که ۶۳۲بازی در لیگ برتر انجام داده است، احتمالا جای تعجب نیست که رایان گیگز، اسطوره منچستریونایتد در صدر فهرست بهترین گلسازان لیگ برتر باشد. ۱۱۱پاس گل فابرگاس در لیگ برتر (۷۰پاس برای آرسنال و ۴۱پاس برای چلسی) در ۳۵۰بازی به‌دست آمد و پاس‌های دی‌بروینه در ۲۵۷بازی (۳بازی برای چلسی).

چه‌کسی بیشترین پاس‌گل را در یک فصل لیگ برتر دارد؟

فصل ۲۰-۲۰۱۹ کوین دی‌بروینه سرانجام به انتظار ۱۷ساله خود پایان داد تا رکورد ۲۰پاس‌گل تیری آنری در لیگ برتر در فصل ۰۳-۲۰۰۲تکرار شود. هافبک بلژیکی در آن فصل ۱۳گل هم زد که البته گل‌های او در مقایسه با آنری ۲۴گله ناچیز بود. ۴۴تأثیرگذاری مهاجم فرانسوی در آن فصل روی گل‌های توپچی‌ها بهترین رکورد در ۳۸بازی یک فصل لیگ برتر است.

اوزیل فصل ۱۵-۲۰۱۶با ۱۹پاس‌گل برای هم‌تیمی‌هایش در آرسنال در ۳۵بازی برتر، پیشتاز بود. ۱۶مورد از این پاس‌ها در ۱۸بازی اول او در آن فصل انجام شد اما اوزیل در ۱۷بازی بعدی آن فصل فقط ۳پاس گل دیگر داد، ازجمله یک پاس در روز پایانی لیگ مقابل استون‌ویلا.

مسن‌ترین بازیکنی که در لیگ برتر پاس گل داده؟

ادوین فان‌درسار فوریه ۲۰۱۱در دیدار منچستریونایتد با استون‌ویلا در اولدترافورد درحالی‌که ۴۰سال و ۹۵روز سن داشت، یک پاس‌گل داد. این تنها پاس گل دروازه‌بان هلندی در لیگ برتر بود که در آخرین و دهمین فصل حضورش در این رقابت‌ها ثبت شد.

پل رابینسون بیشترین پاس‌گل را در بین تمام دروازه‌بانان (۵پاس‌گل) در لیگ برتر ثبت کرده. او یکی از ۵دروازه‌بانی بود که در این لیگ موفق به گلزنی شده؛ به لطف ضربه‌ای که سال ۲۰۰۷مقابل واتفورد در وایت هارت لین زد.

شرینگام مسن‌ترین بازیکن غیردروازه‌بان است که در لیگ برتر پاس گل داده است؛ مارس ۲۰۰۶در بازی وستهم با ویگان با ۳۹سال و ۳۵۷روز سن.

چه‌کسی بیشترین پاس گل را برای یک باشگاه در لیگ برتر دارد؟

رایان گیگز ۱۶۲پاس‌گل برای منچستریونایتد، کوین دی‌بروینه ۱۱۰پاس‌گل برای منچسترسیتی، دنیس برگکمپ ۹۴پاس برای آرسنال، داوید سیلوا ۹۳پاس برای منچسترسیتی، وین رونی ۹۳پاس برای منچستریونایتد، استیون جرارد ۹۲پاس برای لیورپول، فرانک لمپارد ۹۰پاس برای چلسی، دیوید بکام ۸۰پاس برای منچستریونایتد، تیری آنری ۷۴پاس برای آرسنال، فابرگاس ۷۰پاس برای آرسنال، دارن اندرتون ۶۸پاس برای تاتنهام، محمد صلاح ۶۷پاس برای لیورپول، متیو لو تیسیه ۶۳پاس برای ساوتهمپتون، کریستین اریکسن ۶۲پاس برای تاتنهام و استیو مک‌منمن ۵۸پاس برای لیورپول.

نخستین پاس‌گل دی بروینه با پیراهن چلسی در پیروزی مقابل هال‌سیتی در استمفورد بریج ثبت شد و این گل که توسط اسکار به ثمر رسید، نخستین گلی بود که در دومین دوره ژوزه مورینیو به‌عنوان سرمربی آبی‌ها زده شد.

چه‌کسی بیشترین پاس گل را در یک بازی لیگ برتر دارد؟

فقط ۸بار پیش آمده که یک بازیکن در یک بازی لیگ برتر ۴پاس گل بدهد. ۴پاس گل ژرمی دوکو (در کنار یک‌گل زده) برای من‌سیتی در پیروزی ۶بر یک آنها مقابل بورنموث در ۴نوامبر ۲۰۲۳و ۴پاس‌گل پل پوگبا برای منچستریونایتد مقابل لیدزیونایتد در فصل ۲۲-۲۰۲۱، در ۲فصل اخیر ثبت شد اما ۶مورد اول بین فصل ۹۳-۱۹۹۲تا ۲۱-۲۰۲۰داده شده. همه این ۶مورد هم به بازیکنان آرسنال(۴) و تاتنهام(۲) اختصاص دارد. دنیس برگکمپ در بازی آرسنال مقابل لسترسیتی (۲۰فوریه ۱۹۹۹)، آنتونیو ریس در دیدار آرسنال مقابل میدلزبورو (۱۴ژانویه ۲۰۰۶)، فابرگاس در بازی آرسنال مقابل بلکبرن روورز (۴اکتبر ۲۰۰۹)، امانوئل آدبایور در دیدار تاتنهام مقابل نیوکاسل‌یونایتد (۱۱فوریه ۲۰۱۲)، سانتی کاسورلا در بازی آرسنال مقابل ویگان اتلتیک (۱۴مه ۲۰۱۳)، هری‌ کین در دیدار تاتنهام مقابل ساوتهمپتون (۲۰سپتامبر ۲۰۲۰). از بین این ۸بازیکن دوکو، فابرگاس، آدبایور و کین یک‌گل هم در این مسابقات به ثمر رساندند و روی ۵گل نقش داشتند. یورگن کلینزمن (تاتنهام مقابل ویمبلدون در مه ۱۹۹۸) و آلن شیرر (نیوکاسل مقابل شفیلدونزدی در سپتامبر ۱۹۹۹) هم روی ۶گل در یک بازی تأثیرگذار بودند.

چه‌کسی بیشترین پاس گل بدون گل زده در یک فصل لیگ سطح اول فوتبال انگلستان دارد؟

آلن کیمبل به این معروف بود که در بازی‌هایش به کناره‌ها می‌رفت و توپ را سانتر می‌کرد. او ۲۴گل در یک فصل لیگ برتر برای ویمبلدون ساخت، مشترک با رکورد نیل آردلی. او در ۱۸۱بازی خود در لیگ برتر هرگز گلی به ثمر نرساند و همبازیانش برایش جبران نکردند.

جوان‌ترین بازیکنی که در لیگ برتر پاس گل داده؟

۲بازیکن ۱۶ساله در این لیست قرار دارند. در نوامبر ۲۰۰۳آرون لنون درحالی‌که فقط ۱۶سال و ۱۹۹روز سن داشت، در شکست لیدزیونایتد مقابل آرسنال در الند رود یک پاس گل داد. پاس گل وین رونی برای اورتون مقابل تاتنهام در آگوست ۲۰۰۲زمانی ثبت شد که او فقط ۱۶سال و ۲۹۷روز سن داشت.

کد خبر 851481
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha