دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

معاون نمایندگی وزارت امور خارجه طالبان در هرات از کمک‌های ایران به مناطق سیل‌زده افغانستان قدردانی کرد.

رحمت‌الله فیضان

به گزارش همشهری‌آنلاین، رحمت‌الله فیضان، معاون نمایندگی وزارت امور خارجه طالبان در هرات در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «زمان وقوع زمین لرزه در هرات، اولین کشوری که صدای کمک را بلند کرد و تیم‌های نجات را به هرات فرستاد، همسایه دیوار به دیوار ما ایران بود. پس از وقوع سیل در مناطق شمال کشور هم اولین صدای کمک از دهان همین همسایه ما بلند گردید. امیدوارم روابط دوستانه ایران وافغانستان بیش از پیش تقویت گردد.»

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان نیز روز گذشته در شبکه ایکس نوشت وقوع سیل در مناطق شمالی افغانستان که موجب جان باختن تعداد زیادی از ساکنین این مناطق شد موجب تاسف و ناراحتی اینجانب گردیده؛ ضمن ابراز همدردی با ملت مظلوم افغانستان؛ جمهوری اسلامی ایران آماده است بنا به درخواست مقامات افغانستان نیروهای امدادی، تیم‌های پزشکی و اقلام کمکی لازم که هدایای ملت شریف ایران به مردم عزیز افغانستان هستند را از طریق هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره)در اسرع وقت به مناطق آسیب دیده اعزام و ارسال نماید.

کد خبر 851553
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 1
    شرمنده شدن و قدردانی کردن . می گن اینا چه جماعتی هستند ما اب را به رویشان بستیم نه تنها عکس العملی نشان ندادن بلکه کمک هم کردن .
    • مرتضی ملکپور IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      1 2
      سرت هم به خوبی نمیشه ها
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    5 0
    مردم ایران با معرفت هستند جناب طالبان چهل ساله که تحمل می‌کنیم چندین میلیون هموطن های شما رو آب رو که حق مردم سیستان بود بستید و... مردم ایران اصالت دارند این رو بدونید
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 0
    تنها کشوری که سالهاست به افغانستان کمک میکنه ایرانه هزار سال باید تشکر کنی طالب اصلا طالبان کی هست