دیروز وزارت صمت عنوان کرد که ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت صرفا برای واردات، صادرات و تولید اصل طلاست. به نظر می‌رسد که با این نامه بخش زیادی از نگرانی‌های طلافروشان برطرف شده باشد.

طلا

به گزارش همشهری آنلاین، فعالان صنف طلا طی روزهای گذشته در اعتراض به ثبت معاملات طلا و به ویژه بحث ثبت موجودی طلای خود در سامانه جامع تجارت دست به اعتراض زدند. با وجود ارسال نامه‌ای از سمت وزارت صمت که ثبت موجودی طلا برای طلافروشان را الزام نمی‌داند، طلافروشی‌ها همچنان تعطیل هستند.

روز گذشته حسین میرزایی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به نادر بذرافشان رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلای تهران عنوان کرد که ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت صرفا برای واردات، صادرات و تولید اصل طلاست و منظور از تولید، تولید اصل طلاست که در معدن انجام می‌شود و لذا زنجیره‌های بعد از تولید همچون کارگاه‌های ساخت، پرداخت و طلافروشی‌ها مصداق آن نیستند.

نگرانی طلافروشان برطرف شد؟ | نامه مهم وزارت صمت به طلافروشان

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلای تهران در پاسخ به این سوال همشهری که با وجود نامه معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و حل نگرانی طلافروشان چرا طلافروشان همچنان تعطیل هستند؟ گفت: روز گذشته ما جلسات مهمی با تعدادی از مسئولان دولتی اعم از معاون سازمان صمت استان تهران، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، اعضای اتاق اصناف ایران و تهران با حضور بازاریان داشتیم که در آن مشکلات خود را مطرح کرده و متعاقب آن وزارت صمت نامه‌ای خطاب به اتحادیه ابلاغ کرد.

بذرافشان ادامه داد: در نامه وزارت صمت عنوان شد که ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت صرفا برای واردات، صادرات و تولید اصل طلاست و برای طلافروشان نیست و به دنبال آن ما از واحدهای صنفی طلافروشی خواستیم که واحدهای خود را باز کنند.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلای تهران افزود: بااین نامه نگرانی طلافروشان برطرف شد. امروز قرار بود همه طلافروشان واحدهای خود را باز کنند اما متاسفانه شب گذشته یک برنامه تلویزیونی پخش شد که در آن از یکسری الفاظی که شایسته صنف ما نیست استفاده شد. امروز صبح نیز عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد که نباید نسبت به طلافروشان استثنا قائل شد. این صحبت‌ها هم سبب شد که همکاران من همچنان نگران بمانند.

بذرافشان با بیان اینکه با این رویه به نظر می‌رسد هنوز در مورد رفع مشکلات طلافروشان در میان مسئولین هماهنگی به وجود نیامده است،‌گفت: در حالی که ما بسترها را مهیا می‌کنیم و وزارت صمت نامه رسمی می‌زند و جمع‌بندی می‌کند اما این صحبت‌ها سبب می‌شود همکاران ما هم نسبت به آینده خود اطمینان نداشته باشند و تا این جمع‌بندی اعلام نشود ما نمی‌توانیم آنها را متقاعد کنیم که فعالیت اقتصادی خود را با آرامش و ثبات دنبال کنند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 851583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    5 0
    بازم دستوری
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 5
    طلا فروشان را بازداشت کنید تا حساب کار دستشان بیاید
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      6 0
      تنها صنفی که از حق شون دفاع می کنند همین صنف است ، درود بر شرفشون
  • US ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 1
    نگرانی قشر ضعیف جامعه برطرف شد بیجاره ها از نگرانی خواب نداشتند
  • اکبر IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    وقتی تولید نمیشه شرکت‌ها از کجا آوردن دارن قسطی میدن.