دولت سیزدهم ۴۳.۲ همت اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده است؛ اقدامی که در دولت‌های گذشته انجام نشده بود.

سازمان برنامه و بودجه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رتبه‌بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه‌بندی معلمان و به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی‌ها، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت مردمی سیزدهم اجرا شد.

بر این اساس؛ ۶‌/۷۶ همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به وزارت آموزش و پرورش تخصیص یافته است و برای سال ۱۴۰۳ نیز ۴۳.۲ همت پیش‌بینی اعتبار شده است.

لازم به توضیح است؛ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور نهایی شده و با توجه به قوانین و مقررات ناظر بر اجرای بودجه سنواتی، ضروری است؛ وزارت آموزش و پرورش مطالبات را محاسبه کند و در صورتی که این وزارتخانه برای مدیریت تعهدات احتمالی، مستندات و اطلاعات لازم در رابطه با میزان مطالبات و مبلغ مورد نیاز را ارائه دهد؛ سازمان برنامه و بودجه با بررسی مطالبات، اعتبارات لازم را تأمین خواهد کرد.

مشکلات معیشتی معلمان و اقدام تازه سازمان برنامه + جزئیات

کد خبر 851601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha