دبیرکل جامعه صرافان ایران روند کاهش قیمت دلار را ادامه‌دار می‌داند و می‌گوید: بدون شک ما در آینده نزدیک و در ماه پیش رو با کاهش بیشتر قیمت ارز مواجه خواهیم بود.

دلار

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناسان حوزه ارز از ادامه روند کاهش قیمت‌ دلار خبر می‌دهند. دبیرکل جامعه صرافان ایران روند کاهش قیمت دلار را ادامه‌دار می‌داند و به همشهری می‌گوید: بدون شک ما در آینده نزدیک و در ماه پیش رو با کاهش بیشتر قیمت دلار مواجه خواهیم بود.

فرهاد رمضان با تاکید بر تاثیر مثبت اقدامات بانک مرکزی بر بازار ارز بیان می‌کند: در انتهای سال گذشته ما با نوسان قیمت ارزهای پرتقاضا مواجه بودیم اما خوشبختانه بانک مرکزی با سیاست‌گذاری‌هایی که انجام داد تلاش کرد این نوسانات را به حداقل برساند که موفق هم شد و توانست از رشد قیمت‌ها جلوگیری کند.

رمضان می‌افزاید: سیاست بانک مرکزی در زمینه حراج سکه و شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در جذب نقدینگی‌های سیال جامعه موثر بوده و این موضوع تاثیر خوبی بر کاهش التهابات و انتظارات تورمی در بازار ارز داشته است.

بیشتر بخوانید:

کاهش قیمت دلار ادامه خواهد داشت

دبیرکل جامعه صرافان ایران می‌گوید: امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر قطعه اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۸۷۹ تومان، هر اسکناس یورو ۴۸ هزار و ۳۳۴ تومان و هر درهم ۱۲ هزار و ۲۲۰ تومان مورد معامله متقاضیان قرار گرفت. همچنین، در تالار حواله و بازار نیمایی، هر دلار ۴۱ هزار و ۹۴۰ تومان، هر یورو ۴۵ هزار و ۱۳۰ تومان و هر درهم ۱۱ هزار و ۴۱۰ تومان معامله شد. در بازار غیر رسمی نیز قیمت ارز وارد کانال کمتر از ۶۰ هزار تومان شد و به ۵۹ هزار تومان رسید.

وی در مورد وضعیت بازار ارز در روزهای آینده می‌گوید: برای ماه‌های پیش رو برآورد می‌کنیم که با روندی که بانک مرکزی در پیش گرفته است بدون شک در آینده نزدیک و در ماه پیش رو با کاهش بیشتر قیمت دلار مواجه خواهیم بود و با کاهش قیمت دلار، قیمت سایر ارزها هم با ریزش همراه می‌شود.

رمضان در پاسخ به اینکه قیمت دلار در بازار آزاد چقدر کاهش خواهد یافت؟ بیان می‌کند: در مورد بازار غیررسمی از آنجا که یک بازار متشکل و ساختارمند نیست و قیمت در آن متاثر از انتظارات فعالان و حجم معاملات است نمی‌توان عددی تعیین کرد چون ممکن است تاثیر منفی بگذارد اما با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در پیش گرفته است می‌توان با اطمینان گفت که بدون شک بازار غیررسمی نیز با کاهش قیمت مواجه خواهد شد.

کد خبر 851631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • نعمت IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    7 0
    دمت گرم ابراهیم رئیسی بالاخره دلار را کشوندی بالای 60 هزار تومان ، یادمه گفتی می کشی زیر 25 هزار.
  • Borzoo NO ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 0
    ما هم منتظریم. ببینیم این دلار تا کجا پیش میره ؟؟؟ یا می گیره. یا می میره
  • فریبرز IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    این چه جور بازار غیر رسمی است که نرخ همه چی بر اساس آن تعیین میشود!