مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
۰ نفر

دو مرد لباس پلیس می پوشیدند و نقش مامور را بازی می کردند و با همدستی زنی که نقش راننده آنها را بازی می‌کرد دست به سرقت و اخاذی از طعمه‌هایشان می‌زدند.

متهم زن و مرد

همشهری آنلاین - حوادث: از اسفند ماه سال گذشته گزارش سرقت و اخاذی های سریالی اعضای یک باند در پوشش مامور به پلیس پایتخت اعلام شد. یکی از مالباخته ها در توضیح ماجرا گفت: در حال رفتن به خانه ام بودم که خودروی پرایدی راهم را سد کرد. زنی پشت فرمان بود و دو مرد جوان نیز لباس پلیس به تن داشتند. آنها برگه ای به من نشان دادند که حکم جلب من بود. میگفتند باید همراه آنها به اداره پلیس بروم. می گفتند گزارش شده که من تخلف کرده ام. از آنجا که آنها لباس پلیس به تن داشتند و تجهیزات نظامی همراهشان بود، سوار ماشین شدم. اما در بین راه با تهدید، اموال قیمتی ام مانند پول، طلا و دلارهایی که همراهم بود را به سرقت بردند. سپس مرا به بیرون از ماشین پرتاب کردند.

تحقیقات برای دستگیری این گروه ادامه داشت تا اینکه در آخرین سرقت خود، ‌مالباخته متوجه شد که آنها ماموران قلابی هستند. او که ورزشکار بود با متهمان درگیر شد و طولی نکشید که مردم جمع شدند تا مانع فرار سارقان شوند. هرچند دو مردی که نقش پلیس را بازی می کردند، متواری شدند اما زنی که راننده بود نتوانست از دست مردم فرار کند و دستگیر شد.

این زن دستگیر شد و اگرچه اصرار داشت بیگناه است و ماموران قلابی را نمی شناسد اما در ادامه تحقیقات به سرقت های سریالی اعتراف کرد. او گفت: من تحصیلکرده ام و زندگی خوبی داشتم اما چند سال قبل همسرم معتاد به شیشه شد و زندگیمان رو به تباهی رفت. شوهرم اصرار کرد تا با او و دوستش همراه شوم تا کسی به آنها مشکوک نشود. ابتدا قبول نمی کردم اما بعد به خاطر عشقی که به او داشتم ناچار شدم برای اولین بار در راه خلاف قدم بگذارم و با همسرم همراه شوم.

با اطلاعاتی که این زن در اختیار پلیس قرار داد، دو مامور قلابی دستگیر شدند. شوهر این زن گفت: سال ۹۱ بود که با دوستان ناباب معاشرت کردم و معتاد به شیشه شدم. با اصرار آنها وارد دنیای سارقان شدم و رفته رفته تبدیل شدم به یک سارق حرفه ای. آخرین بار اما به جرم خرید و فروش شیشه دستگیر شدم و چون ۲۰۰ گرم شیشه همراهم بود به ۲۷ سال حبس محکوم شدم. درخواست عفو دادم که تبدیل شد به ۱۳ سال و نیم. وی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفتم اما چون نتوانستم کار مناسبی پیدا کنم، ‌ناچار شدم با همدستی دوستم نقشه خلاف بکشیم. از همسرم هم خواستم تا با ما همراه شود و نقش راننده را بازی کند. وی ادامه داد: سوژه هایمان را از میان اتباع خارجی و افراد دیگر انتخاب می کردیم تا به بهانه های دستگیری آنها دست به سرقت و اخاذی بزنیم.

اعضای این باند پس از اقرار به سرقت بازداشت شدند و تحقیقات تکمیلی زیر نظر قاضی مصطفی تقی زاده بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت ادامه دارد.

کد خبر 851694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha