رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران مایل به گفتگوی جدی با این نهاد سازمان ملل است.

رافائل گروسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، گروسی امروز سه‌شنبه به روزنامه فایننشال تایمز گفت که ایران مایل به یک گفتگوی جدی با آژانس است و پس از مذاکرات وی در ایران، دو طرف می‌توانند وارد یک مرحله متفاوت شوند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران به نظر مایل به گفتگو در مورد مسائل ریشه‌ای است.

گروسی درحالیکه هفته گذشته اولین سفر خود به ایران از ماه مارس ۲۰۲۳ را انجام داد، به این روزنامه انگلیسی گفت که فرصتی برای حل و فصل برخی از موارد اختلاف، از جمله بهبود توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی وجود دارد.

او اضافه کرد: من در آنها این درک را می‌بینم که بهتر است کمی تعامل داشته باشیم تا اینکه به مسیر کاملاً متفاوت ادامه دهیم، که منجر به تشدید بیشتر و شاید خطرات بیشتر از جمله جنگ شود.

گروسی در ادامه مدعی شد که واشنگتن و تهران همچنان یک کانال دو جانبه را حفظ کرده‌اند.

مدیر نهاد ناظر هسته‌ای سازمان ملل اینطور مطرح کرد که ایران از زمان عملیات ۷ اکتبر حماس میزان یا سرعت فعالیت هسته‌ای خود را تغییر نداده است.

کد خبر 852107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 5
    ایران با آمریکای قاتل واروپا مکار هیچ مذاکره ای ندارد ، پنجره مذاکره بعد از جنایت بی سابقه آمریکا واسرائیل در غزه بسته شده ودکترین هسته ای ایران تغییر اساسی کرده. آمریکا واسرائیل درجنایت غزه هویت واقعی وحیوان صفت خود را بر جهانیان آشکار کردند.امریکا واسرائیل مشترکا وبا هماهنگی سفارت ایران در دمشق را با خاک یکسان کردند.