ارتش پاکستان از آزمایش موفقیت‌آمیز یک سامانه پیشرفته موشکی با عنوان «فتح-۲» خبر داد که قادر به شکست هرگونه نظام دفاع موشکی بپردازد.

آزمایش موشک فتح 2 توسط پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین، این چهارمین آزمایش موشکی پاکستان در کمتر از پنج ماه گذشته به شمار می‌رود. سامانه هدایت شونده موشک فتح-۲ مجهز به تجهیزات اویونیک پیشرفته، سیستم ناوبری مدرن و مسیر پرواز منحصر به فرد است.

فتح دو از سری موشک‌های پاکستان با قابلیت جنگی قدرتمند است که می تواند اهداف خود را تا برد بالای ۴۰۰ کیلومتر شناسایی و منهدم سازد و از سد هرنوع سیستم دفاعی موشکی نیز عبور می‌کند.

این چهارمین آزمایش موشکی ارتش پاکستان طی کمتر از پنج ماه اخیر به شمار می‌رود. این کشور اواسط سال گذشته چند موشک از جمله موشک‌های بالستیک ابابیل با برد ۲۲۰۰ کیلومتر و غوری با برد ۱۳۰۰ تا ۱۵۵۰ کیلومتر را با موفقیت آزمایش کرد.

پاکستان با هدف افزایش توان نظامی و دفاعی خود، همواره می‌کوشد تا در زمینه توانایی‌های موشکی و نظامی، از همسایه و رقیب سنتی خود هند، عقب نماند.

به رغم تلاش‌های دوجانبه و بین المللی برای کاستن از تنش‌های میان پاکستان و هند به عنوان تنها قدرت های هسته‌ای جنوب آسیا، روابط این دو همسایه ناسازگار همواره شاهد تنش‌ها و اختلاف های شدید سیاسی و مرزی بوده و این اختلاف‌های کهنه که از سال ۱۹۴۷ تاکنون بر روابط دو کشور سایه انداخته است، تاکنون سبب شده که هند و پاکستان سه بار وارد جنگ تمام عیار شوند.

پاکستان که هند را تهدیدی بالقوه و همیشگی برای امنیت خود می‌داند، سعی می‌کند پا به پای هند توان نظامی خود را تقویت کند و بر اساس گزارش موسسه‌های مطالعات و تحقیقات بین المللی، حتی در برخی زمینه‌ها از جمله در زمینه ساخت سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های پیشرفته، سعی کرده از هند پیشی بگیرد.

پاکستان در زمینه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

کد خبر 852309
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha