نخست وزیر لهستان می‌گوید که کشورش برای بالا بردن امنیت مرزهای شرقی‌ خود ۱۰ میلیارد زلوتی (معادل ۲.۵۵ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری می‌کند.

نخست وزیر لهستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، نخست وزیر لهستان روز شنبه گفت که ۱۰ میلیارد زلوتی معادل ۲.۵۵ میلیارد دلار طی پروژه‌ای برای ایمن سازی مرزهای شرقی خود سرمایه گذاری خواهد کرد تا بتواند وضعیت دفاعی کشورش را در مقابل چیزی که او با عنوان تهدید فزاینده از سوی روسیه و بلاروس از آن یاد کرد، تقویت کند.

لهستان ادعا می‌کند بیشتر مهاجران غیرقانونی که از خاورمیانه به اروپا می‌روند، با کمک و هدایت دولت بلاروس وارد خاک لهستان می‌شوند.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲، لهستان هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده و بارها مینسک و مسکو را به بی‌ثبات کردن مرزهای کشورش متهم کرده است.

دونالد تاسک نخست وزیر لهستان در یک کنفرانس خبری گفت: ما تصمیم گرفته ایم ۱۰ میلیارد زلوتی در امنیت خود و مهمتر از همه در یک مرز امن شرقی سرمایه گذاری کنیم.

وی گفت: «ما در حال شروع یک پروژه بزرگ برای ایجاد یک مرز امن، شامل سیستم استحکامات و همچنین محوطه سازی هستیم که عبور از این مرز را برای یک دشمن بالقوه غیرممکن می‌کند.»

تاسک جزئیات بیشتری از نوع استحکامات ساخته شده ارائه نکرد. نخست وزیر لهستان در اوایل ماه می اعلام کرده بود که قصد دارد مرزهای شرقی را تقویت کند.

وی همچنین گفت که روز دوشنبه با بانک سرمایه گذاری اروپا درباره تامین مالی ۵۰۰ میلیون زلوتی برای بخش ماهواره ای طرح سپر آسمان اروپا صحبت خواهد کرد.

طرح سپر آسمان اروپا یک طرح مشترک دفاع هوایی است که توسط آلمان در سال ۲۰۲۲ برای تقویت دفاع هوایی اروپا راه اندازی شد. تاسک آن را با سیستم گنبد آهنین اسرائیل مقایسه کرده است.

کد خبر 853020
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha