۴ راهدار وظیفه‌شناس وقتی برای امدادرسانی و نجات جان راننده نیسانی که در محور سروستان - شیراز واژگون شده بود، رفتند، خود نیز دچار حادثه شدند، ۳نفر از آنها جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز راهی بیمارستان شد.

۳ راهدار سروستانی

همشهری‌آنلاین _ فتانه احدی: ساعت ۱۰شب پنجشنبه ، ۲۷اردیبهشت بود که از راهداری شیراز به مرکز راهداری سروستان خبر رسید، یک تریلی در ۲۵کیلومتری سروستان واژگون شده است.
۴نفر از راهداران به نام‌های ناصر مهدوی، سیداحمد حسینی، حمید رضایی و مهدی اسماعیلی پس از دریافت این خبر با تجهیزات و خودروهای راهداری برای انجام عملیات امداد و نجات راهی محل حادثه شدند.

آنها وقتی به محل تصادف رسیدند یک تریلی ۱۸چرخ را دیدند که بر اثر بارندگی و لغزنده بودن جاده واژگون شده و راننده داخل کابین گیر کرده است. عملیات راهداران آغاز شد و آنها بعد از تلاش چندساعته توانستند تریلی را به مسیر برگردانند و راننده را نجات دهند.

دومین حادثه

راهدارهای وظیفه‌شناس بعد از پایان ماموریت به‌سوی راهداری به راه افتادند، اما هنوز به پایگاه نرسیده بودند که ماموریتی دیگر به آنها گزارش شد. ۲کیلومتر آن‌طرف‌تر از محلی که تریلی واژگون شده بود، این بار یک خودروی نیسان چپ کرده و راننده‌اش به کمک نیاز داشت.

تیم راهداری راهی محل حادثه دوم شدند و خود را به راننده نیسان رساندند. آنها با استفاده از تجهیزات و ماشین‌های راهداری عملیات بازگرداندن نیسان به جاده را آغاز کردند و هنوز کارشان تمام نشده بود که راننده یک یدکش نیز با دیدن آنها توقف کرد و به کمک‌شان شتافت. درست زمانی که راهداران کار را به انتها رسانده بودند، از دور متوجه نوری شدند که با سرعت به آنها نزدیک می‌شد.
نور چراغ یک تریلی نفتکش بود که هنگام عبور از جاده لغزنده، قیچی کرده و تانکر آن به سرعت به راهداران نزدیک می‌شد. در چشم برهم‌زدنی و پیش از اینکه راهداران بتوانند خود را نجات دهند، تانکر با هر ۴راهدار و راننده نیسان و راننده یدک‌کش برخورد و هر کدام از آنها را به گوشه‌ای پرتاب کرد. شدت این حادثه به حدی بود که در همان لحظه نخست، ۳راهدار، راننده نیسان و راننده یدک‌کش جان خود را از دست دادند و راهدار دیگر به‌شدت زخمی شد.

به‌دنبال این حادثه، راننده تانکر نفتکش که جان سالم به در برده بود، به سرعت خود را به افراد آسیب‌دیده رساند و ماجرا را به پلیس و اورژانس اطلاع داد. به این ترتیب اجساد ۳راهدار وظیفه‌شناس و ۲راننده نیسان و یدکش به پزشکی قانونی منتقل شد و راهدار مجروح نیز به بیمارستان انتقال یافت.

راهدارهای با تجربه

این حادثه تلخ تنها یک بازمانده داشت که او نیز در یکی از بیمارستان‌های شیراز تحت درمان است.

یکی از راهداران شهرستان سروستان درباره این حادثه می‌گوید: در راهداری سروستان ۱۲راهدار مشغول به‌کار بودیم که این حادثه جان ۳نفر از همکاران ما را گرفت و یک نفر دیگر به نام مهدی اسماعیلی نیز در بیمارستان بستری است.

او می‌افزاید: شب حادثه بعد از اینکه از راهداری شیراز به ما اطلاع دادند که یک تریلی واژگون شده است، با اینکه هوا سرد و بارانی بود، اما همکارانم برای کمک به رانندگان در راه مانده راهی محل حادثه شدند. زمان زیادی از پایان عملیات آنها نگذشته بود که باز خبر رسید یک نیسان واژگون شده و راننده‌اش کمک می‌خواهد و همکارانم راهی ماموریت دوم شدند که در آنجا آن حادثه رخ داد و جان همکاران وظیفه‌شناس مرا گرفت.

به‌گفته این راهدار، هر کدام از قربانیان این حادثه ۱۵تا ۲۰سال سابقه خدمت و تجربه داشتند و بارها برای انجام ماموریت امداد و نجات به جاده رفته بودند. همگی متاهل بودند و هر کدام ۳فرزند داشتند و حالا این اتفاق باعث شده که فضای راهداری سروستان به‌شدت اندوهگین و غمبار شود و هنوز هم باور نمی‌کنیم که در سوگ همکارانمان نشسته‌ایم.

قیرپاشی عجیب

درباره اینکه چطور در یک شب و در طول چندساعت ۳سانحه رانندگی در جاده سروستان رخ داده است، یکی از افرادی که رفت‌وآمد زیادی در این مسیر دارد به همشهری می‌گوید: حدود ۱۰کیلومتر از جاده سروستان به‌دلیل ترک‌هایی که در آسفالت آن به‌وجود آمده بود، برای خودروهای عبوری مشکلات زیادی به‌وجود می‌آورد؛ به همین دلیل مسئولان تصمیم گرفتند با قیرپاشی در جاده، ترک‌ها را پر و جاده را ترمیم کنند، اما همین قیرپاشی باعث شد که به محض بارش باران، جاده بسیار لغزنده شود.

در این مدت خودم شاهد بیشتر از ۵۰سانحه‌ بوده‌ام که همه آنها در هوای بارانی رخ داده و در همه این سوانح، خودروها بر اثر لغزندگی منحرف و واژگون شده بودند.

براساس این گزارش، آیین تشییع پیکر ۳راهدار وظیفه‌شناس امروز یکشنبه در شهرستان سروستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 853032
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha