مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

درباره خواص بادام هندی برای زنان چه می‌دانید؟ بادام هندی متعلق به برزیل است اما درحال‌حاضر در سایر نقاط کشور کاشت می‌شود. این دانه، غنی از مواد مغذی همچون پروتئین، پتاسیم، منیزیم، روی و کلسیم است. بنابراین، به خانم‌ها توصیه می‌شود که مصرف آن را در رژیم غذایی خود جدی بگیرند.

image-20240519094206-1.jpeg

بادام هندی فواید چشمگیری برای سلامت بانوان دارد، از بهبود عملکرد قلبی و روانی گرفته تا حفظ سلامت استخوان و تنظیم قندخون به‌خصوص در دوران بارداری. در این مقاله، قرار است به بررسی کامل تاثیرات این دانه خوراکی بر سیستم بدن خانم‌ها بپردازیم. همراه ما بمانید.

ارزش غذایی بادام هندی در طب سنتی و مدرن

بادام هندی که در زمره گران‌ترین و محبوب‌ترین اعضای خانواده آجیل است، طیف وسیعی از ترکیبات مغذی را در خود دارد و می‌تواند فواید بسیاری برای سلامتی بدن به‌همراه داشته باشد. به‌طور کلی در 100 گرم بادام هندی، ویتامین‌ها و مواد مغذی زیر یافت می‌شوند.

  • 553 کالری انرژی

  • 22 گرم پروتئین

  • 85 گرم چربی

  • 19 گرم کربوهیدرات

  • 30 گرم فیبر

  • 195 میلی‌گرم مس

  • 7 میلی‌گرم آهن

  • یک میکروگرم ویتامین K

  • 42 میلی‌گرم ویتامین B6

  • 668 میلی‌گرم منگنز

  • 531 میلی‌گرم زینک

  • 531 میلی‌گرم فسفر

خواص بادام هندی برای زنان که شما را متعجب خواهد کرد

خلاف تصور عموم، بادام هندی یک مغز نیست؛ بلکه دانه‌ای است که شکلی شبیه کلیه دارد. با اینکه کالری و فیبر زیادی در این دانه وجود ندارد، اما بااین‌حال از مغذی‌ترین مواد غذایی روی زمین به‌حساب می‌آید که مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری، پروتئین و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع در آن تجمع یافته‌اند. اگر اطلاعات شما در مورد فواید این محصول برای بانوان منسجم نیست، حتما این عنوان را تا انتها مطالعه کنید.

بادام هندی و بهبود سلامت قلب

از معجزه و خواص بادام هندی برای زنان

تحقیقات نشان داده که خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در زنان بیشتر از مردان است. بر همین اساس، داشتن یک رژیم غذایی مفید برای سلامت قلب اهمیت ویژه‌ای دارد. عنصر منیزیم موجود در بادام هندی، به ارتجاعی‌شدن عروق خونی و کاهش خطر ابتلا به فشارخون بالا کمک می‌کند. میزان کلسترول این دانه، صفر است و همین مورد به‌نوبه خود می‌تواند در سلامت قلب مفید باشد.

بادام هندی و تنظیم سطح قندخون در دوران بارداری

یکی از بیماری‌های شایع بانوان، قند بارداری است که در افراد دارای اضافه‌وزن، احتمال ابتلا به آن بیشتر خواهد بود. در اغلب مواقع پس‌از اتمام دوره بارداری، این بیماری هم به‌خودی‌خود رفع می‌شود ولی همه مادران ممکن است در معرض ابتلای مجدد به چنین مشکلی باشند. در آن صورت برطرف‌کردن این مشکل اصلا ساده نیست.

مصرف مواد غذایی که خطر ابتلا به قندخون را کاهش دهد، بسیار مهم است. بادام هندی به‌دلیل داشتن مواد مغذی فراوان، به تعادل سطح قندخون کمک می‌کند. چربی‌های سالم و پروتئین‌های موجود در این دانه باعث کاهش جذب قند در بدن می‌شود. همچنین فیبر این محصول به پیشگیری از افزایش سطح قندخون می‌انجامد.

یکی از دلایلی که بر اساس آن، بادام هندی یک خوراکی سالم در دوران بارداری شناخته می‌شود، شاخص گلیسمی آن است. با همه اینها، اگر در دوران بارداری به سر می‌برید، برای مصرف بادام هندی حتما با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

بادام هندی و کاهش خطر ابتلا به کم خونی

کم‌خونی ناشی از فقر آهن، یکی از بیماری‌های شایع در جامعه بانوان است. قاعدگی و زایمان، 2 علت اصلی این مشکل شناخته می‌شوند. بادام هندی به‌دلیل غنی‌بودن از آهن و ویتامین C به درمان این مشکل می‌پردازد. آهن به تولید بیشتر گلبول‌های قرمز کمک می‌کند و ویتامین C به جذب بهتر آهن در بدن.

بادام هندی و سلامت پوست و مو

رویای هر بانویی، داشتن پوست و موی سالم است و بادام هندی می‌تواند مسیر رسیدن به این رویا را هموار کند. این دانه خوراکی مقادیر فراوانی روی دارد که به رشد مطلوب مو کمک می‌کند. همچنین مس موجود در آن مانع از سفیدی زودرس شده و در قطع ریزش مو و تقویت ریشه آن موثر است.

بادام خوراکی به‌دلیل غنی‌بودن از عنصر مس، سبب بهبود تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این 2 ماده، نوعی پروتئین‌های ساختاری هستند که به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهند. بنابراین، مصرف آن باعث شادابی و طراوت پوست خواهد شد.

بادام هندی و رشد مطلوب جنین در بارداری

دانستید که بادام هندی، یک دانه خوراکی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین‌های مختلف، آنتی‌اکسیدان، پروتئین و عناصر معدنی همچون منیزیم، روی، کلسیم و پتاسیم است. همه این موارد با رشد مطلوب جنین ارتباط دارند. به‌نظر شما چگونه؟

مس موجود در بادام هندی به شکل‌گیری سیستم قلب و عروق و سیستم اسکلتی و عضلانی کمک می‌کند؛ اسیدهای چرب باعث تشکیل و رشد شبکیه چشم جنین و عملکرد بهتر مغز او می‌شوند؛ پروتئین موجود در این دانه خوراکی هم، علاوه‌بر اینکه به سلامت مادر در دوران بارداری کمک می‌کند، پس‌از زایمان به تولید بیشتر شیر در بدن او منجر خواهد شد.

بادام هندی و بهبود وضعیت عصبی

از معجزه و خواص بادام هندی برای زنان

بادام هندی حاوی اسید آمینه‌ای به نام تریپتوفان است که بدن از آن برای تولید هورمون سروتونین استفاده می‌کند. سروتونین یک انتقال‌دهنده عصبی بوده که در کاهش اضطراب، تنظیم اشتها و افزایش تمرکز موثر است. خوردن بادام هندی، علائم خلقی ناشی از عدم تعادل هورمونی را کاهش می‌دهد.

در خرید بادام هندی، مشتری دیجی‌کالا باشید

خرید بادام هندی، پیشنهاد ما به همه بانوانی است که علاوه‌بر طعم خوب آجیل، به‌دنبال خواص درمانی و تقویت‌کنندگی آن هم هستند. شما در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، بادام هندی را در انواع شور، خام و بوداده، به‌شکلی تازه و خوش‌طعم و عطر می‌توانید بیابید.

کیفیت بسته‌بندی، سلامت محصولات درون آن را تضمین می‌کند. شما می‌توانید براساس نیاز خود، بادام هندی را در اندازه ریز یا درشت انتخاب کنید. در حقیقت این مسئله به بودجه شما و قیمت بادام هندی بستگی دارد. خرید از دیجی‌کالا، به شما کمک می‌کند تا محصولی تازه و باکیفیت بخرید. ضمن اینکه می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها به انتخاب بهترین نوع آن بپردازید.

جمع‌بندی

وقتی صحبت از تغذیه سالم می‌شود، آجیل از اهمیت بالایی برخوردار است. بادام هندی، جزء گروه آجیل‌های پرمصرف است؛ هم به‌دلیل طعم دلنشینی که دارد و هم به‌دلیل خواص بی‌شماری که فقط گوشه‌ای از آن را در مقاله امروز خواندید. بادام هندی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. همان‌طور که خواندید، تقریبا همه آنچه که بدن برای سالم‌ماندن به آن‌ها نیاز دارد، در بادام هندی قابل یافت است. به همین دلیل، مصرف آن به همه افراد به‌ویژه بانوان، بیشتر توصیه می‌شود.

کد خبر 853075

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha