یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
۱ نفر

در پی وقوع حادثه فرود سخت بالگرد حامل رئیس جمهور، زائران و مجاوران بارگاه رضوی و حرم حضرت معصومه (س) در قم برای سلامتی این افراد دست به دعا برداشته و دعای توسل را زمزمه کردند.

ابراهیم رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با شب میلاد امام هشتم (ع) و با اعلام خبر حادثه برای بالگرد رئیس جمهور و همراهان وی، قرائت دعای توسل برای سلامتی آیت الله رئیسی و همه خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در حال قرائت است.
همچنین زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه«س»، پس از مخابره خبر سانحه هوایی برای هلیکوپتر حامی رییس جمهور و همراهان، دست به دعا و نیایش برای سلامتی رییس‌جمهوری مردمی برداشتند.

زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه از ساعات گذشته با قرائت دعا و نیایش از خداوند متعال طلب سلامتی و موفقیت هرچه زودتر در جستجوی محل سانحه هوایی هستند.

مردم قم با قرائت «زیارت امین الله و دعای توسل و قرائت دعای امن یجیب» بی صبرانه منتظر خبر خوشی از وضعیت سلامتی رییس جمهوری هستند.

همچنین گروه‌های خودجوش مردمی نیز در حال حرکت به سوی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه جهت پیوستن به خیل زائران کریمه اهل بیت«س» برای سلامتی رییس جمهور و سایر همراهان هستند.

همچنین علی لاریجانی هم در پیامی نوشت: در این لحظات برای سلامتی جناب رئیسی و همراهان دست به دعا برداریم.

ایران دست به دعا شد

همچنین کاربران لبنانی شبکه‌های مجازی با ارسال پیام‌هایی برای سلامتی رئیس جمهور کشورمان دعا کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، سقوط بالگرد حامل آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و هیأت همراه آنان واکنش کاربران لبنانی شبکه‌های مجازی را در پی داشت.

این کاربران لبنانی با ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های مجازی از درگاه خداوند متعال، سلامتی رئیس جمهور کشورمان را خواستار شدند.

یکی از این کاربران لبنانی با انتشار عکس رئیس جمهور کشورمان در حالی که قرآن را به دست دارد آیه مبارک «فَاللَّهُ خَیْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ» (پس خدا بهترین نگهبان است و او مهربان ترین مهربانان است) را به عنوان پیام منتشر کرد و از خداوند متعال خواست که رئیس جمهور کشورمان را حفظ کند.

کاربر دیگری نیز با انتشار تصاویری مشابه، خداوند را به قرآن کریم قسم داد و به این ترتیب برای سلامتی رئیس جمهور کشورمان دعا کرد.

در پیامی دیگر نیز یکی از کاربران لبنانی شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکسی از رئیسی، نوشت: دعای ما پشت توست.

یکی دیگر از کاربران لبنانی فضای مجازی نیز عکس رئیس جمهور کشورمان در کنار یکی از مراقد مبارک را منتشر کرد و نوشت: کمترین وفاداری این است که بیش‌ترین دعا را برای وی انجام بدهیم.

بر اساس این گزارش بالگرد حامل رئیس‌جمهور روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه حین بازگشت از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

وزیر کشور در توضیحاتی از جزئیات وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور گفت: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند اما به دلیل شرایط سخت آب و هوایی، ممکن است تا زمان رسیدن به بالگرد کمی زمان نیاز باشد.

«احمد وحیدی» در گفت‌وگویی در تشریح جزئیاتی از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور اعلام کرد: همانگونه که مستحضر هستید با افتتاح سد قیز قلعه‌سی که با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان اتفاق افتاد، رئیس جمهور با همراهان خود با چند بالگرد در حال بازگشت از منطقه بودند که یکی از بالگردها به دلیل شرایط بد جوی ناچار به فرود سخت می‌شود.

وحیدی افزود: گروه های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است تا رسیدن به منطقه نیاز به زمان باشد، کارها در دست کنترل است گروه های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا تماسی با همراهان رئیس جمهور برقرار شده است، گفت: ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه های امدادی زودتر به منقطه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

کد خبر 853349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha