دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
۱ نفر

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: مستاجران در صورتی که موجر قرارداد بیش از سقف اجاره تعیین شده با آنها قرارداد منعقد کرده باشند ۵سال فرصت دارند که در شورای حل اختلاف شکایت‌های خود را ثبت کنند.

بنگاه - مشاور املاک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل نوروزی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه تعیین سقف اجاره و رعایت سقف اجاره تعیین شده در قالب قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن دارای ضمانت نامه اجرایی بسیار دقیقی و سختگیرانه‌ای است افزود: در صورتی که موجر اجاره‌ای بیش از تعیین سقف اجاره شده دریافت کند علاوه بر آنکه باید مبلغ مازاد دریافت شده به مستاجر بازگرداند مشمول جریمه دوبرابری مبلغ دریافت شده خواهد شد که باید به حساب دولت واریز کند.

وی ادامه داد: مستاجر تا ۵سال فرصت دارد که به دلیل افزایش گران فروشی و عدم رعایت سقف اجاره بها در شورای حل اختلاف شکایت کند.

نوروزی اظهار کرد:طبق قانون هر فرد می‌تواند یک اقامتگاه به عنوان اقامتگاه اصلی و یک اقامتگاه به عنوان فرعی داشته باشند چراکه هر فردی نمی‌تواند همزمان در چندین مکان سکونتگاه داشته باشد.

وی افزود: هر گونه جابه جایی برای موجر و مستاجر باید در سامانه املاک و اسکان ثبت شود و اگر به هر دلیلی موجر و یا مستاجر اقدام به ثبت اطلاعات خود نکند علاوه بر آنکه از معافیت‌های مالیاتی محروم می‌شود در صورت ثبت اطلاعات غلط با آنها برخورد و مشمول جرائم مالیاتی خواهند شد.

کد خبر 853540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha