وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان بسیار مخلص بودند و پاداش این اخلاص را با شهادت دریافت کردند، گفت: یکی از مقصران اصلی فاجعه دیروز آمریکاست.

ظریف

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه امروز (دوشنبه) ۳۱ اردیبهشت ماه در گفت‌وگویی تلویزیونی در پی سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه گفت: بیش از دو نکته بین این دو عزیز مشترک بود اینکه خادم حضرت رضا بودند و این سعادت را داشتند در شب ولادت امام رضا به خدمت آن حضرت در جهان باقی شرفیاب شدند و این سعادت را تبریک می‌گویم.

ظریف افزود: مشخصه دوم این دو بزرگوار که برای من بسیار درس آموز بود، اخلاص آنها بود. شهید آیت‌الله رئیسی و هم شهید دکتر امیرعبداللهیان بسیار بسیار مخلص بودند و پاداش این اخلاص را با شهادت دریافت کردند، خوش به سعادت آنها.

وزیر سابق امور خارجه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و دیگر همراهان بیان کرد: ما از شرایط سخت زیادی در ۴۵ سال گذشته به لطف خدا عبور کردیم و همانطور که دیروز مقام معظم رهبری فرمودند از این شرایط هم عبور خواهیم کرد و جای نگرانی نیست.

ما جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم که همه دنیا فکر می‌کرد ظرف یک هفته سقوط خواهیم کرد، شهادت ۷۲ تن، رئیس جمهور و نخست‌وزیر، ارتحال امام (ره)، تحریم‌های ظالمانه آمریکا که یکی از مقصران اصلی فاجعه دیروز آمریکاست که علیرغم دستور دیوان بین‌المللی دادگستری فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد مردم ایران از امکانات خوب هوانوردی برخوردار باشند.

ظریف بیان کرد: اینها در سیاهه جنایات آمریکا علیه مردم ایران ثبت خواهد شد که با مردم ایران چنین رفتار کردند.

وی همچنین در گفت‌وگویی دیگر خاطره‌ای بیان کرد و افزود: روزی از دفتر رئیس‌جمهور تماس گرفتند که آقای رئیس جمهور با شما کار دارد، من در حال رفتن به کلاس بودم و گفتم در حال رفتن به کلاس هستم و فرصت نمی‌کنم فردا تماس گرفتند و شهید رئیسی زنگ زده بود و گفت که می‌خواستم فقط احوالت را بپرسم. این نشاندهنده این بود که فارغ از نگرش‌های سیاسی، انسانیت ایشان همیشه قابل توجه بود.

کد خبر 853621
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • NL ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    14 5
    جناب ظریف ، شما و همفکرانتان عقیده داشتید که تحریم ها هیچ تاثیری در زندگی مردم ندارد، حالا مقصر سقوط هلیکوپتر را آمریکا می دانید؟!!! در حالیکه هنوز مشخص نیست که علت اصلی این حادثه چی بوده.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      1 0
      چراحالیتون نمیشه اینها که مرتب بدنبال رفع تحریم ها بودندجماعت دیگری هستندکه معتدندتحریم درزندگی ایرانیها تاثیر ندارد شما تکلیفتان راباخودتون مشخص کنید یا باعلم کافی سیاست ورزی کید
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    2 1
    روح شهید رییسی و همراهان ایشان شاد و یادشان گرامیباد،آقای ظریف انشاالله شماهم سعی کنید همیشه در خط ولایت باشید و پایبند به اصول انقلاب که این راز همبستگی و وحدت ملی اسلامی است
  • حسین حسین IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    آقای ظریف توکه همیشه دنبال آمریکایی‌ها هستی پاچه خوار مجبور به استفاده وسایل آمریکایی نیستیم تو برو آمریکا ویزا بهت میدن