سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
۱ نفر

مایکروسافت در رویداد Build ۲۰۲۴، لپ‌تاپ Surface Laptop ۷ را با پردازنده‌ی اسنپدراگون X Elite کوالکام مبتنی‌بر ARM معرفی کرد.

سرفیس لپتاپ 7

به‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تک‌ناک، لپ‌تاپ Surface Laptop ۷ در رویداد Build ۲۰۲۴ رونمایی شد. این لپ‌تاپ تفاوت بزرگی با سرفیس لپ‌تاپ هفتی دارد که ماه مارس برای کسب‌وکارها معرفی شد؛ زیرا مایکروسافت در این لپ‌تاپ به‌جای پردازنده‌ی Core Ultra اینتل، از تراشه‌ی اسنپدراگون X Elite کوالکام استفاده می‌کند.

مایکروسافت امیدوار است با Surface Laptop ۷ بتواند با لپ‌تاپ‌های قدرتمند و کم‌مصرف مک‌بوک اپل رقابت کند.

Surface Laptop جدید در چهار رنگ و دو مدل ۱۳/۸ و ۱۵ اینچی عرضه می‌شود. این شرکت می‌گوید که این لپ‌تاپ ۸۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است و باتری آن تا ۲۲ ساعت می‌تواند ویدئو پخش کند. درست مانند مک‌بوک‌های اپل که سال‌هاست از آن استفاده می‌کنند، این لپ‌تاپ ترک‌پدی لمسی دارد.

مایکروسافت اعلام کرده است که Surface Laptop ۷ برخلاف مک‌بوک ایر علاوه‌بر نمایشگر خود، از سه مانیتور ۴K پشتیبانی می‌کند. همچنین، سرفیس لپ‌تاپ ۷ جدید به حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و وای‌فای ۷ مجهز خواهد بود و برخلاف لپ‌تاپ‌های اپل، صفحه‌نمایش لمسی دارد.

مایکروسافت لپ‌تاپ جدید را «کامپیوتر شخصی Copilot Plus» می‌نامد؛ زیرا یک واحد پردازش عصبی دارد که از ویژگی‌های هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ مانند Recall پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از Copilot، اطلاعات را در مکان‌هایی مانند برنامه‌ها و اسناد و پوشه‌ها جست‌وجو کنند.

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت می‌گوید که این کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی قبل از همتایان اینتل خود، ویژگی‌های هوش مصنوعی ویندوز را دریافت خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که این کامپیوترها بتوانند با تراشه‌های اختصاصی اپل (سری M) مطابقت داشته باشند یا آن‌ها را پشت‌سر بگذارند؛ اما حداقل ازنظر عمر باتری، باید عملکرد بهتری از همتایان Core Ultra اینتل خود داشته باشند.

کد خبر 853828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha