چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۷
۰ نفر

مسئولان دانشگاه ییل در آمریکا از روش های مختلفی برای کنترل دانشجویان حامی فلسطین استفاده می کنند.

آمريكا

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: حضور مدیران در تجمع‌ها، نظارت پلیس بر رسانه‌های اجتماعی و هماهنگی مسئولان دانشگاه با پلیس محلی و ایالتی برای سرکوب اعتراض‌های احتمالی؛ اینها روش‌هایی است که مسئولان دانشگاه ییل در آمریکا برای کنترل دانشجویان حامی فلسطین در پیش گرفته‌اند. از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳میلادی ۳۵ هزار و ۴۵۶ نفر در غزه شهید و ۷۹ هزار و ۴۷۶ نفر دیگر مجروح شدند. نسل کشی صهیونیست ها در غزه موجی از اعتراض های بی سابقه را در دانشگاه های جهان به ویژه آمریکا به راه انداخته است.

هفته‌نامه آمریکایی نیشن می‌نویسد: اسنادی که به دست ما رسیده نشان می‌دهد مسئولان دانشگاه ییل یک الگوی نظارتی برای کنترل دانشجویانی دارند که در حمایت از فلسطین فعالیت می‌کنند. مسئولان دانشگاه در تلاش برای جلوگیری از شرایطی که دانشگاه هاروارد و پنسلوانیا دچار آن شدند و مسئولان دانشگاه را وادار به استعفا کرد، به‌دنبال این هستند که چند قدم از دانشجویان جلوتر باشند از جمله اینکه هر اقدام دانشجویان حامی فلسطین را در نطفه متوقف کنند.


بیشتر بخوانید:

کدام دانشگاه‌ها عقب نشینی کردند؟

«صهیونیست» چطور به یک توهین تبدیل شد؟


پاتریک هیز یکی از دانشجویان دانشگاه ییل به هفته‌نامه نیشن می‌گوید: «معاون رئیس دانشگاه تقریبا هر اقدامی که می‌خواهیم انجام دهیم در همان ابتدا با توسل به مجموعه‌ای از قوانین اداری متوقف می‌کند. کار از این هم فراتر رفته و دانشگاه کمیته بررسی موارد مربوط به یهودستیزی را تشکیل داده است.

بنا براین گزارش، معاون رئیس دانشگاه ییل تقریبا در تمام تجمع‌های دانشجویی شرکت کرده و دانشجویان را محدود می‌کند. و درباره هر تجمع گزارش کاملی را در اختیار پلیس قرار می‌دهد. تماس با دانشجویان و تهدید آن‌ها برای شرکت نکردن در تجمع‌های دانشجویی در حمایت از فلسطین نیز از جمله روش‌هایی است که مسئولان دانشگاه ییل در هفته‌های اخیر به آن متوسل شده‌اند.

درخواست از نیروهای پلیس برای حضور در محوطه دانشگاه نیز باعث شده بسیاری از سازمان‌دهندگان این تجمع‌ها نسبت به امنیت خود عمیقا نگران باشند به‌ویژه اینکه گزارش‌هایی از برخورد خشن پلیس با این افراد گزارش شده است. روزنامه ییل‎دیلی نیوز گزارش داده که در اول ماه مه، پلیس با خشونت 4 معترض طرفدار فلسطین را در مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه دستگیر کرده است. بنا براین گزارش، دانشجویان به آرامی در حال پایان دادن به تجمع مسالمت‌آمیز خود بودند پلیس به یکی دانشجویان حمله کرده و او را بازداشت کرده است.

کد خبر 853956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha