شهردار تهران در تشریح برنامه های مهم مدیریت شهری گفت که قرار بود دو بسته در حوزه مسکن و معیشت با حضور سید ابراهیم رئیسی خرداد ماه رونمایی شود.

رئیس جمهور و حمل و نقل

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهور نگران آسیب دیدگان اجتماعی و پیگیر احوال کودکان کار بود. این بخشی از صحبت های علیرضا زاکانی است. همین دغدغه سبب شد تا سید ابراهیم رئیسی، مسئولیت حوزه آسیب های اجتماعی را به شهردار تهران تفویض و او را به عنوان دستیار ویژه خود در این حوزه انتخاب کند. زاکانی در ادامه صحبت های خود به تشریح برخی از ویژگی های بارز ریاست جمهوری پرداخت و گفت: «ایشان وجود پاکی داشت و هرجا که بود، به پاکی معروف بود. روحیه فسادستیزی داشت. در 3 سال اخیر درس‌های زیادی از ایشان یاد گرفتیم. نخستین ویژگی اش اخلاص بود و ذره‌ای هواخواهی در وجودشان نبود.» شهردار تهران با بیان این که تبعیت از ولی فقیه دوم ویژگی بارز شهید جمهور بود، عنوان کرد: «در سه سال گذشته کمترین تغییری نکرد. خود را مخاطب تک‌تک سخنان رهبر معظم انقلاب می‌دانست. رئیس جمهور شهید مردمی بود و همین خصایص او را به فرد ممتازی بدل کرد و از این رو طی 3 سال گذشته آماده گرفتن تصمیمات سخت به نفع مردم بود.»

نگران آسیب دیدگان

مسؤلیتی که رئیس‌جمهور شهید به شهردار تهران در حوزه آسیب اجتماعی تفویض کرد، نشان از دغدغه او داشت. زاکانی با بیان این مطلب گفت که رئیس جمهور شهید، اهل خدمت بود و بارها موضوعات در حوزه آسیب‌های اجتماعی پیگیری می‌کرد. نگران فروافتادگان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه به ویژه کودکان کار بود. او در ادامه عنوان کرد: «اهتمام ویژه ای در اجرای مسئولیت های بر زمین مانده داشت و پشتکار و خستگی‌ناپذیری رئیس جمهور شهید برای همیشه نامش را در تاریخ ماندگار کرد.»

دیدار بی واسطه با مردم

شهردار تهران با بیان این که سید ابراهیم رئیسی همواره در میدان حضور داشت، تاکید کرد: «رئیس‌جمهور فقید در جشن روز دختر در ورزشگاه آزادی حضور داشت و هنگام خروج از استادیوم، چند دختر با مربی خود جلو آمدند تا درخواست هایشان را بیان کنند. علیرغم آنکه جلسه دیگری در پیش بود و عجله داشتند، صمیمانه ایستادند تا تک‌تک دخترها صحبت کردند.»

تحول علیرغم محدودیت های ارزی

رئیس‌جمهور همیشه حامی شهرداری تهران بود. زاکانی با اشاره به این موضوع گفت: «با آنکه اوایل دوره به لحاظ محدودیت های ارزی اوضاع مناسبی وجود نداشت از عملیاتی شدن قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن از چین حمایت کرد و گفت که اجرایی شدن این قرارداد عوائد زیادی برای مردم دارد.» او ادامه: «رئیس جمهور شهید حامی تمام‌قد تحول حمل‌ونقل عمومی در پایتخت بود. هم‌چنین در حوزه معیشت و مسکن بسیار پیگیر بود. قرار بود پروژه آغاز عملیات عمرانی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران و هم‌چنین پروژه تکمیل زنجیره توزیع کالاهای اساسی در پایتخت، با حضور ایشان افتتاح شود.»

کد خبر 854148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha