چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: معاون شعبه بانک با همکاری یک شبکه جعل و کلاهبرداری به حساب عابربانک مشتریان دستبرد می‌‌زد

یکی از مهم‌ترین اعضای این باند یک جاعل حرفه‌ای بود که پیش از دستگیری توسط پلیس، در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد.

اسفند ماه 87 مردی با مراجعه به پایگاه ششم پلیس آگاهی اعلام کرد: عصر دیروز وقتی قصد برداشت از حساب عابر بانکم را داشتم، متوجه شدم که کارتم غیرفعال شده است.

امروز صبح وقتی برای پیگیری ماجرا به شعبه بانک رفتم، متوجه شدم که فرد دیگری با ارائه شناسنامه‌ای که به نام من بود خودش را به‌عنوان صاحب حساب معرفی و بعد از آنکه کارت مرا غیرفعال کرده و به‌اصطلاح سوزانده است، کارت دیگری با رمز جدید دریافت کرده و به این ترتیب از حساب من 5 میلیون تومان برداشت کرده است.

با آغاز بررسی‌های پلیسی، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با دستور قاضی الوند - بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 14 تهران ( شهید محلاتی )- تحقیقات مقدماتی خود را در شعبه بانکی آغاز کردند.

در نخستین بررسی‌های پلیسی مشخص شد پیش از شکایت این مرد، 5 مشتری دیگر بانک نیز شکایت‌های مشابهی را در روزهای گذشته اعلام کرده‌ بودند که در هر یک از موارد مبالغی بین4 تا 9 میلیون تومان از حساب شاکیان برداشت شده است.

با مشخص شدن این موضوع، تمامی پرونده‌های مربوط به این سرقت‌ها در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای شهید محلاتی (ناحیه 14)، جمع‌آوری شد و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات درباره این ماجرا را آغاز کردند.

معاون، همدست بود

در جریان تحقیقات، کارآگاهان پلیس به معاون یکی از شعبات بانک مظنون شدند و وی را تحت نظر قرار دادند؛ این در حالی بود که با بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک‌ها، جوان 26 ساله‌ای به نام علی که با شناسنامه‌های جعلی به شعب بانک مراجعه و با معرفی خود به‌عنوان صاحب حساب اقدام به باطل کردن کارت عابر بانک مالباخته‌ها کرده بود، شناسایی شد.

با مشخص شدن این موضوع، نوزدهم تیرماه گذشته، زمانی‌ که هر دو متهم در مغازه‌ای در خیابان تهرانسر بودند،  دستگیر و به پایگاه ششم منتقل شدند.

مرگ پیش از افشای راز

با آغاز بازجویی از متهمان اگرچه آنها ابتدا منکر سرقت از حساب بانکی بودند اما سرانجام با اعتراف به جرم خود ادعا کردند که شناسنامه‌ها را یک جاعل حرفه‌ای برای آنها جعل می‌کرده است.

به این ترتیب دستگیری این متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت اما بررسی‌های بعدی نشان داد که این مرد چند روز قبل در جریان یک تصادف رانندگی جان باخته است.

در ادامه تحقیقات، معاون شعبه بانک به ماموران گفت: مشخصات افراد، شماره حساب و میزان موجودی حساب آنها را به جاعل حرفه‌ای می‌دادم و پس از تهیه مدارک جعلی، همدست دیگرمان  با در دست داشتن شناسنامه‌های جعلی برای برداشت از حساب افراد به بانک مراجعه می‌کرد و به این ترتیب حساب افراد را خالی می‌کردیم.

اعترافات این مرد در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان در یک مورد با جعل نامه‌ای، از حساب یکی از ادارات دولتی 9 میلیون تومان برداشت کرده بودند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ-با اعلام اینکه تحقیقات درخصوص سایر اتهامات متهمین دستگیر شده ادامه دارد، گفت: در کشف این پرونده، حراست و مدیران ارشد این بانک دولتی، همکاری نزدیکی با کارآگاهان پلیس آگاهی و مقام قضایی داشتند.

کد خبر 86027

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز