همشهری آنلاین: تعداد زیادی از معترضان مالزیایی که در تظاهرات روز شنبه اول اوت دستگیر شده بودند، همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش الجزیره، این معترضان در اعتراض به اجرای قانون امنیتی مالزی توسط پلیس این کشور در روز شنبه دست به تظاهرات زده بودند. این قانون چندین دهه است که بدون تغییر از سوی پلیس مالزی اجرا می‌شود. بر مبنای این قانون، پلیس مالزی مجاز به دستگیری و حبس افراد بدون مطرح شدن پرونده بازداشت شدگان در دادگاه است.

اسماعیل عمر، معاون بازرس کل پلیس مالزی در مصاحبه با لجزیره گفت که انتظار می‌رود تعداد زیادی از این تظاهرکنندگان متهم به برگزاری راه‌پیمایی غیر قانونی شوند.

روز شنبه معترضان به قانون امنیتی مالزی در کوالالامپور گرد هم آمدند تا اعتراض خود را نسبت به این قانون ابراز دارند. 

سازماندهندگان این تظاهرات اعلام کرده‌اند که قصد داشتتند نامه‌ای شامل درخواست‌های سیاسی خود به پادشاه را تنظیم و تحویل وی دهند. آن‌ها افزوده‌اند نگارندگان این نامه علاوه بر آنکه خواستار تغییر قانون امنیتی مالزی شده‌اند، بسته شدن بازداشتگاهی واقع در ایالت شمالی پراک را نیز خواستارند.

در جریان این تظاهرات که بر مبنای اظهارات شاهدان عینی دست کم 20 هزار نفر در آن حضور یافته بودند، نیرو‌های پلیس با معترضین درگیر شده و با ماشین‌های آب پاش آن‌ها را متفرق کردند.با این حال اسماعیل عمر ضمن رد برخورد خشونت بار پلیس با معترضین گفت:مقامات برای آرام کردن فضا کمترین برخورد را با معترضین داشتند.

گفته می‌شود در جریان این تظاهرات 580 نفر از معترضین بازداشت و سپس تعدادی از آن‌ها آزاد شدند.

کد خبر 86837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز