گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی درباره مرگ تعدادی از بازداشت‌شدگان در کهریزک با بیان اینکه هیچ‌یک از فوت‌شدگان بر اثر ضرب و شتم فوت نکرده‌اند

گفت: آنان بر اثر یک بیماری ویروسی جان باخته‌اند و اینکه منشأ بیماری و ویروس منتشر شده، از خود محل بوده و یا از خارج محل به آنجا منتقل شده، توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

گزارش‌ها حاکی است که تعدادی از بازداشت‌شدگان تجمع 18 تیر که در این محل نگهداری می‌شدند، جان خود را از دست داده‌اند.

احمدی مقدم تاکید کرد: مسئولان ارشد ناجا نقشی در مشکلات ایجاد شده در این بازداشتگاه نداشتند و یک مسئول حفاظتی و نظارتی که باید تخلفات را گزارش می‌کرد، به‌همراه مسئول اردوگاه برکنار و بازداشت شده است.

وی افزود: 3 تن از افراد بازداشتی که در بازداشتگاه اقدام به ایجاد بی‌نظمی کرده بودند توسط مسئولان بازداشتگاه مورد تنبیه بدنی قرار گرفتند که هم‌اکنون بازرسی نیروی انتظامی این افراد را شناسایی و با آنها برخورد کرده است و همچنین از افرادی که تنبیه بدنی شده‌اند دلجویی شده است و این افراد می‌توانند از طریق مراجع قانونی پیگیر شکایات خود باشند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاقات در سازمانی افتاده که بنده مسئول آن هستم، گفت: قصد ندارم از زیر بار مسئولیتی که دارم، شانه خالی کنم اما از همان ابتدا تاکید کردم که دانشجویان نباید به این بازداشتگاه بروند و افرادی که به این بازداشتگاه می‌روند، نباید در کنار اراذل و اوباش نگهداری شوند.

اما در عین حال افرادی که به این بازداشتگاه فرستاده شدند، با احکام دادسرا به این محل اعزام شده‌اند.  فرمانده نیروی انتظامی افزود: در این پرونده 3 ماموری که به‌صورت خودسرانه نسبت به تنبیه بدنی شدید تعدادی از بازداشت شدگان اقدام کرده بودند، بازداشت شده و افرادی که توسط این ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، می‌توانند شکایت کنند.

کد خبر 87404

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز