پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: بزودی لایحه جدیدی با عنوان معافیت گمرکی برای واردات و صادرات تجهیزات و مواد مربوط به امور تحقیقاتی و پژوهشی از جانب دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر صادق واعظ زاده در حاشیه برگزاری همایش بیوتکنولوژی در جمع خبرنگاران افزود: با تصویب این لایحه که وزارت اقتصاد و امور دارایی و معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری مسئولیت آن را بر عهده دارند، ‌صادرات و واردات تجهیزات پژوهشی به سهولت و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون به دلیل اینکه تجهیزات و مواد پژوهشی در سطح انبوه وارد     نمی‌شود، کارهای گمرکی آنها با تأخیر و مشکلات فراوان انجام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به در نظر گرفتن 700 میلیارد ریال برای توسعه فناوری و راهبردی در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی، گفت: 10 میلیارد تومان از این رقم برای کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها و بخش‌های خصوصی آن صرف خواهد شد، که این امر جهشی بزرگ در کارهای علمی و تحقیقاتی بوجود می‌آورد.

واعظ زاده افزود: با تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان  که هم اکنون در مرحله بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی است، حدود سه هزار میلیارد تومان در مدت سه سال از حساب ذخیره ارزی در اختیار این شرکت‌ها قرارخواهد گرفت.

وی گفت: هم اکنون برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان نیاز به اخذ 20 مجوز از بخش‌های مختلف است و در صورتی که این امر به گرفتن یک مجوز با نظارت دولت تبدیل شود، بسیاری از هزینه‌های اضافی، اتلاف وقت و مشکلات ناشی از آن برطرف خواهد گرفت.

کد خبر 87736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز