دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک مرکزی فیلیپین اعلام کرد کارگران این کشور که دور از وطن‌شان مشغول فعالیت هستند، ماه ژوئن در ارسال وجه برای خانواده‌های‌شان رکورد 1.5 میلیارد دلاری زدند.

خبرگزاری آلمان از مانیل گزارش داد، مجموع وجوه ارسال شده در ماه ژوئن که 3.3 درصد بیش از سال گذشته است، انباشت سرمایه کارگران خارج از کشور را در نیمه اول سال 2009 به 8.5 میلیارد دلار یا 2.9 درصد بیش از سال گذشته رساند.

آماندو تتانگکو (Amando Tetangco)، رییس بانک مرکزی فیلیپین گفت تداوم تقاضا برای کارگران فیلیپنی و دسترسی بیشتر به محصولات و خدمات مالی "عوامل محرک" افزایش ارسال پول بوده است.

بیش از هشت میلیون فیلیپینی در خارج از این کشور مشغول کار هستند. وجوه ارسالی آنها که سال گذشته به 16.4 میلیارد دلار رسید، معادل 10 درصد تولید ناخالص ملی این کشور است.

بانک جهانی پیش‌بینی کرده بود ارسال وجه در سال 2009 به خاطر بحران مالی چهار درصد کاهش یابد.

اما تتانگکو گفت "تداوم افزایش ارسال وجه از ماه ژانویه سال جاری و ظهور علایم بهبود اوضاع اقتصادی، حکایت از مثبت بودن چشم‌انداز ارسال وجه در سال 2009 دارد."

منابع عمده ارسال وجه در نیمسال نخست از ایالات متحده، کانادا، عربستان سعودی، انگلیس، سنگاپور، امارات متحده عربی، ایتالیا و آلمان بودند.

کد خبر 88026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز