چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت از اولین مورد مرگ ناشی از آنفلوآنزای آ در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر محمود سروش آخرین شمار مبتلایان آنفلوانزای نوع آ را در کشور 285 نفر برشمرد و گفت: همچنین یک زن 36 ساله مبتلاء به بیماری مزمن ریوی و معتاد به مواد مخدر بر اثر تماس با فرد آلوده به ویروس آنفلوانزای نوع آ و  به بیماری مبتلا و  جان خود را از دست داد.

دکتر سروش افزود: این مورد فوتی برای مدتی در بیمارستان بستری و تحت مداوا بوده است اما به لحاظ ضعیف بودن سیستم ایمنی، ابتلای بیمار به آنفلوانزای نوع آ به مرگ وی منجر شده است.

وی، با توصیه به زنان باردار مبنی بر استراحت در منزل و کاهش میزان تماس‌های بی‌مورد به ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری، گفت: روزه‌داران هم در این ایام از سجاده و جانمازهای شخصی خود در مساجد و تکایا استفاده و از روبوسی خودداری کنند.

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت، ادامه داد: هموطنان در تماس با افراد و حین عطسه و سرفه فاصله دو متری را رعایت و از دستمال کاغذی برای نگهداری جلوی دهان و بینی استفاده کنند.

سروش با تاکید بر شست‌وشوی مکرر دست و صورت تصریح کرد: چنانچه روزه‌داران در این ایام حال عمومی مساعدی نداشته باشند، بلافاصله پس از اقامه نماز برای استراحت به منزل برگردند.

کد خبر 88785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز