گروه ورزشی: با تمام ‌شدن رقابت‌های تیم ملی فوتبال ایران دوباره فضای لازم برای بازی‌های لیگ برتر ایجاد شد تا لیگ کار خود را دنبال کند و بازی‌ها در قالب اصلی خود قرار گیرد.

در فوتبال حرفه‌ای دنیا برنامه‌ریزی برای لیگ‌های معتبر به گونه‌ای صورت می‌گیرد که حضور تیم‌های ملی کشورهای مختلف هیچ‌گاه لطمه‌ای به بازی‌های داخلی آن کشورها وارد نمی‌کند و ما نیز برای این‌که به استانداردهای بین‌المللی و حرفه‌ای نزدیک شویم باید به این سمت گرایش پیدا کنیم.

رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر بعد از این‌که چندین‌بار دستخوش تغییرات شد امروز برگزار خواهد شد.

این هفته تیم‌های پرسپولیس و استقلال چشم به اهواز دارند تا در صورت لغزش سایپا صدرنشین خود را به این تیم نزدیک‌تر کنند.

این تیم تهرانی به رهبری علی دایی بعد از رفتن ورنر لورنت نه‌تنها انسجام خود را از دست نداد بلکه با همبستگی بیشتر بازی‌های لیگ را دنبال کرد تا موقعیتش را در صدر جدول حفظ کند.

سایپا در حال ‌حاضر با 21 امتیاز در جدول لیگ برتر پیشتاز است. در آن سوی میدان استقلال اهواز با گروهی از مصدومان باید به جنگ حریف برود. در این تیم سعید دهقانی، حجت زادمحمود، روح‌الله بیگدلی مصدوم هستند اما علی حمودی و افشین کمایی به ترکیب اصلی این تیم بازمی‌گردند.

استقلال اهواز امیدوار است با موفقیت در این بازی فاصله امتیازی خود را با سایر مدعیان کاهش دهد.

در شیراز برق امروز میزبان استقلال تهران است. امیرحسین صادقی به‌ دلیل محرومیت در این بازی غایب است و به‌جای او ابراهیمیان در خط دفاعی قرار می‌گیرد. البته مصدومیت داسیلوا و طالب‌نسب هم برطرف شده است. تقابل ذوالفقارنسب و مرفاوی و قلعه‌نویی در این بازی دیدنی است.

استقلال بیشتر از هر چیز این روزها به آرامش نیاز دارد تا مرفاوی و قلعه‌نویی بتوانند به کار خود در این تیم ادامه دهند و استقلال را به هدف بلند خود برسانند.

در آن سوی میدان تیم برق شیراز بدون بازیکن مصدوم و محروم با تمام قوا مقابل حریف تهرانی به میدان می‌رود. برق شیراز در لیگ برتر با ذوالفقارنسب به دنبال جایگاه بهتری است.

تیم فوتبال پرسپولیس امروز در آزادی به مصاف فجرسپاسی می‌رود.

پرسپولیس در این بازی معدنچی و الونگ الونگ را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، البته اولادی و پژمان نوری نیز با آسیب‌دیدگی روبه‌رو هستند که پزشکان این تیم در تلاش هستند تا آنها را به بازی امروز برسانند.

تیم فجر نیز غلامرضایی کاپیتان خود را دراختیار ندارد اما هاشم بیک‌زاده بعد از پشت‌ سر گذاشتن دوره آسیب‌دیدگی در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس همیشه پربار بوده است.

پرسپولیس در جدول با 16 امتیاز در مکان سوم قرار دارد.

در سایر بازی‌های امروز در انزلی، ملوان به مصاف صباباتری می‌رود البته به‌دلیل شرایط بد جوی در شمال احتمال لغو این بازی زیاد است.

در مشهد ابومسلم به دیدار مس کرمان می‌رود. ابومسلم در این دیدار رضا مسلم‌زاده مدافع خود را به دلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارد. البته تیم مس نیز صابر میرقربانی مهاجم خود را در ترکیب ندارد و 7 بازیکن آنها نیز مصدوم هستند.

در تهران پیکان میزبان ذوب‌آهن اصفهان است و در اصفهان سپاهان به دیدار پاس می‌رود. سپاهان با حضور جلال اکبری و محمد نوری که در اردوی برزیل بودند قدرت سابق خود را به‌دست می‌آورند.

برای پاس و جلالی این بازی معنای دیگری دارد.

پاس در بازی امروز حسن رودباریان و عباس آقایی را به دلیل محرومیت در  اختیار ندارد.

برنامه هفته دهم لیگ برتر ایران جام خلیج فارس

  • ساعت 15/14، استقلال اهواز – سایپا
  • ساعت 15/14، ملوان – صباباتری
  • ساعت 15/14، ابومسلم – مس کرمان
  • ساعت 15/14،  برق شیراز –  استقلال
  • ساعت 15/14، پیکان – ذوب‌آهن
  • ساعت 15/14، سپاهان – پاس
  • ساعت30/16،پرسپولیس- فجرسپاسی شیراز
کد خبر 8893

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز