همشهری‌آنلاین: پناهگاهی که در آن به هیتلر سوء‌ قصد شد، پس از ساخته شدن فیلمی درباره‌ این حادثه، میزبان هزاران گردشگر است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در جنگل‌های انبوه شمال لهستان و در نزدیکی شهر گیرلوز (Gierloz) پایگاهی وجود دارد که زمانی آدولف هیتلر ـ دیکتاتور نازی ـ یکی از بدترین روزهای عمر خود را در آن سپری کرد.

این پایگاه نظامی که در اصل، پناهگاه محل زندگی هیتلر بوده، مکانی است که او در سال 1944 میلادی در جریان یک بمب‌گذاری در آن، مورد سوء قصد قرار گرفت. این پناهگاه که هیتلر حدود نیمی از روزهای جنگ جهانی دوم (800 روز) را در آن سپری کرد، در سال‌های اخیر به یکی از جاذبه‌های گردشگری لهستان تبدیل شده است.

این پایگاه در زمینی به مساحت 250 هکتار ساخته شده و دارای 200 ساختمان است و در زمان اقامت هیتلر در این مکان، حدود دوهزار نفر در آن زندگی می‌کردند. هم‌چنین مکانی است که هیتلر در آن با دیکتاتور ایتالیا ـ موسولینی ـ ملاقات کرد.

پس از ساخته شدن فیلمی درباره این رویداد تاریخی با بازی تام کروز به نام والکیری (Valkyrie) تعداد گردشگران این جاذبه گردشگری که از سال 1993 میلادی درهای آن روی گردشگران گشوده شده، چند برابر شده است و روزانه نزدیک به 8 ‌هزار گردشگر از آن دیدن می‌کنند.

در این فیلم، تام کروز نقش یک افسر عالی‌رتبه‌ آلمان نازی را بازی می‌کند که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم تصمیم به ترور آدولف هیتلر می‌گیرد؛ ولی در این عملیات، هیتلر کشته نمی‌شود و بیش‌تر کسانی که در این حادثه دست داشتند، به دستور هیتلر کشته می‌شوند.

فیلم والکیری 26 دسامبر سال جاری میلادی روی پرده‌ سینماهای جهان رفت.

 فروش نقاشی‌های آبرنگ هیتلر

 حراج میز و صندلی کار هیتلر

کد خبر 89213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز