همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در پایان سفر دو روزه هوگو چاوز به کشورمان سه یادداشت تفاهم در زمینه‌های دارویی، نفتی و بازرگانی امضاء کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هوگو چاوز در پایان سفر خود به جمهوری اسلامی ایران در تالار آئینه حرم امام رضا (ع) و در کنار آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران حاضر شد و وزیران بهداشت، نفت و بازرگانی دو کشور سه یادداشت تفاهم در حضور آن‌ها برای گسترش هر چه بیشتر روابط میان تهران کاراکاس امضاء کردند.

تفاهم نامه همکاری در زمینه دارو و بررسی امکان ساخت تجهیزات پزشکی به امضاء خانم مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزرشکی کشورمان و همتای ونزوئلایی وی رسید.

میرکاظمی وزیر نفت و رامیرز وزیرانرژی، ‌نفت و معدن ونزوئلا دومین یادداشت تفاهم را در زمینه سوآپ به امضاء‌رساندند.

یادداشت تفاهم همکاری‌های تجاری و بازرگانی نیز به امضای آقایان غضنفری و ادواردو سامان وزیران بازرگانی دو کشور رسید.

در پایان هفتمین سفر هوگو چاوز به ایران امضای این سه سند همکاری، راه را برای گسترش هرچه بیشتر روابط تهران - کاراکاس هموار می‌کند.

آقایان احمدی نژاد و هوگو چاوز پس از امضاء این اسناد در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

چاوز با ابراز خرسندی از حضور خود در حرم امام رضا (ع) گفت: حضور من در اینجا یک حضور تاریخی بود و من تاثیرات معنوی بسیاری پذیرفتم.

رئیس جمهور ونزوئلا با تشکر از مردم ایران و مهمان نوازی آنان گفت: این سفر پایه‌های مستحکمی برای گسترش هر چه بیشتر روابط به وجود خواهد اورد.

آقای احمدی نژاد نیز در این مصاحبه مشترک با ابراز خرسندی از سفر آقای چاوز به تهران و مشهد این سفر را نقطه عطفی برای گسترش بیش از پیش تهران و کاراکاس خواند.

کد خبر 89777

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز