سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه بورس: رئیس سازمان خصوصی سازی و سخنگوی ستاد واگذاری سهام عدالت از تکمیل لایحه اجرایی اصل 44 قانون اساسی خبر داد.

طبق گزارشی که خبرگزاری‌های  مهر و ایسنا به نقل از  غلامرضا حیدری کرد زنگنه مخابره‌ کرده‌اند، او تأکید کرده،‌ پس از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم  رهبری ، استعلام‌هایی از ایشان صورت گرفت که فرمودند، این سیاست‌ها باید در قالب یک قانون مدون ارائه شود.

وی افزود: لایحه خصوصی سازی 2 سال قبل به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و بر اساس پیشنهادهای داود  دانش‌جعفری وزیر اقتصاد، لایحه مربوط به سیاست‌های اصل 44 به صورت یک لایحه جامع و کامل جهت بررسی و با تصویب به دولت ارائه شد. این لایحه، کل سیاست‌های اقتصادی دولت را در بر می‌گیرد و مختص به خصوصی سازی نیست.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: پس از جلسات متعدد کارگروه‌های تخصصی، این لایحه در 72 ماده آماده شده و در حال حاضر در جلساتی متعدد با مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی، وزیر اقتصاد و چند تن از وزرای دیگر دولت درحال بررسی و تکمیل است. در صورت تصویب نهایی این لایحه، وزارت امور اقتصادی و دارایی به جایگاه واقعی خود دست خواهد یافت.

وی لایحه مزبور را بسیار جامع و کامل خواند و گفت: در این لایحه مواردی نظیر بازارها، رقابت  انحصاری و ضد انحصاری به‌صورت شفاف تعریف شده است.

سخنگوی ستاد واگذاری سهام عدالت در ادامه با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای اجرایی کردن طرح توزیع سهام عدالت، ابراز امیدواری کرد اثرات مثبت این طرح  بسیار مهم و ملی در بازار سرمایه  کشور در آینده و با اجرای صحیح آن توسط مجریان به رشد و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور بینجامد.

کد خبر 9007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز