همشهری آنلاین: پلیس مکزیک وقتی 100 مسافر هواپیمای ربوده شده در مسیر کنکان به مکزیکو سیتی را آزاد کرد، از قصد هواپیما ربا آگاه شد

به گزارش بی بی سی، خوسه فلورس پریرا یک مرد 40 ساله بولیویایی با ربودن یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی ائرو مکزیکو (Aeromexico) تهدید کرده بود در صورتی که به وی اجازه داده نشود با فلیپه کالدرون رئیس جمهوری مکزیک صحبت کند، این هواپیما را منفجر خواهد کرد. او گفته بود می‌خواهد به رئیس جمهوری مکزیک نسبت به وقوع یک زلزله هشدار دهد.

Mexican security forces surround an Aeromexico aircraft which was hijacked as it remains iddle on the tarmac of Mexico City's airport September 9, 2009.

Bolivian-born Jose Flores (C), clutching a bible, is taken away by plainclothes police officers at the international airport in Mexico City September 9, 2009.

این هواپیما اما مدتی بعد در فرودگاه مکزیکو سیتی فرود آمد و پلیس با حمله به آن تعدادی از سرنشینان هواپیما را که ظن آن می‌رفت از گروگانگیران باشند دستگیر کرد. اما بعد مشخص شد، فلورس پریرا تنها گروگانگیر بوده است.

پریرا مدتی پس از دستگیری‌اش به این نکته اشاره کرد که بمبی در کار نبوده و او وانمود کرده  که درون قوطی نوشابه بمب کار گذاشته است. او گفت: به من الهام شده بود که زلزله خواهد آمد، از همین رو می‌خواستم به رئیس جمهوری مکزیک در این باره هشدار بدهم.

وزیر حمل و نقل مکزیک نیز گفت: پس از جست و جوی دقیق مشخص شد که بمبی در هواپیما کار گداشته نشده بود.

بر اساس این گزارش، اگر چه فرودگاه طی عملیات پلیس باز بود. اما هرگونه عملیات پروازی در فرودگاه مکزیکو سیتی به حالت تعلیق درآمده بود.

کد خبر 90130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز