جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

ندا انتظامی: برزو ارجمند را این شب‌ها در دو سریال «نردبام آسمان» و «عبور از پاییز» می‌بینیم.

با او که در سریال «نردبام آسمان» نقش معین‌الدین کاشانی، طبیب حاذق ایرانی را بازی کرده است، گفت‌وگو کردیم و او درباره چگونگی نقشش و حضور در این سریال و بازی در کنار پدر و خواهرش گفت.

  • چه‌طور شد که نقش معین‌الدین کاشانی را در سریال «نردبام آسمان» پذیرفتید؟

دلیل بزرگ آن خود آقای ‌لطیفی،کارگردان سریال بود. این چهارمین همکاری من با اوست. کار کردن با او لذت‌بخش است؛ ضمن این که دوست داشتم تجربه بازی در یک نقش تاریخی داشته باشم و برای این تجربه، نقش معین‌الدین نقش خوبی بود. 

  • چه چیزی دراین شخصیت برای شما جذابیت داشت که باعث شد بپذیرید؟

پیش از این آقای صمدی در فیلم «شهر آشوب» به زندگی معین‌الدین کاشانی پرداخته بود. در «شهر آشوب» آقای یاری این نقش را بازی کرد. تأثیر این آدم در تاریخ ایران چشمگیر است.  حضور خود آقای لطیفی هم نقش را برایم جذاب‌تر کرد؛ چون  این اجازه را می‌داد که تجربه متفاوتی داشته باشم.

برزو ارجمند در نمایی از سریال «نردبام آسمان»/عکس:حسین ناحی

  • درباره  معین‌الدین کاشانی پیش از این کار چیزی می‌دانستید یا مطالعه‌ای داشتید؟

نه زیاد، ولی درباره او با حامد عنقا، نویسنده کار و خود کارگردان صحبت کردم. مطالبی که درباره معین‌الدین از اینترنت پیدا کردم هم خیلی زیاد نبود. ضمن این که  فیلم «شهر آشوب» را هم دیدم.

  • دیدن فیلم« شهر آشوب» چه‌قدر به شما کمک کرد؟

بیشتر می‌خواستم درباره خود شخصیت بدانم وگرنه در نوع اجرا کاملاً متفاوت با هم اند.

  • این سریال در نوع دیالوگ‌ها با سریال‌های تاریخی‌ای که تاکنون دیده‌ایم متفاوت است. دیالوگ‌ها بیشتر امروزی است تا تاریخی. این برای خود شما سخت نبود؟

این یک تجربه است و کارگردان این ریسک را کرد؛ چرا که می‌خواست به مخاطبان بگوید حالا یک بار هم به این شیوه و با این کلام کارهای تاریخی را بشنوید. برای خود من هم سخت بود چرا که جای فعل‌ها و مفعول‌ها و همه چیز تغییر کرده است و باید آنها را با کلام امروزی تطبیق داد. دیالوگ‏ها به روزتر شده در صورتی که سال‌هاست عادت کرده ایم این گونه نباشد. در ابتدا برایم سخت بود ولی بعد جا افتاد. 

  • به نظر شما نقش معین‌الدین چه‌قدر در این سریال کاستی داشت؟

چون سریال بر محور جمشید و زندگی او می‌گذرد در یک جاهایی شخصیت معین رها می‌شود. در عین حال چاره‌ای هم جز این نبود؛  خود آقایان لطیفی و عنقا هم این را می‌دانستند.

  • اولین باری بود که شما به همراه پدر و خواهرتان در یک سریال بازی داشتید. از این که با آنها همبازی بودید چه حسی داشتید؟

خیلی خوب بود؛ و جالب این که من آخرین نفری بودم که برای این سریال انتخاب شدم و بعد از این که آنها قرارداد بستند، کار به من پیشنهاد شد.

  • جالب این بود که بهار، خواهرتان، نقش مادر شما را بازی می‌کرد. این کار بازی شما را راحت‌تر کرده بود یا نه؟

خوب نگاه همدیگر را می‌شناختیم. بهار  بازیگر حسی است و برای من در واقعیت هم گاهی اوقات مادری  کرده است. به نظرم بده بستان خوبی بود. امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گرفته باشد.

برزو ارجمند، هانیه بساتینی و دکتر محمود عزیزی در نمایی از سریال «عبور از پاییز»/عکس:شبکه دو

  • این که در مقابل پدر بازی داشتید چه‌قدر برایتان جذابیت داشت؟ استرس نداشتید؟

صمیمی‌ترین رفیق من و اولین کسی که از او مشاوره می‌گیرم پدرم است. در بازیگری بسیار او را قبول دارم و جلوی پدرم بازی کردن برایم همیشه سخت بوده. در این سریال هم خدا را شکر می‏کردم که سکانس‌های کمی در مقابل او بازی دارم، به این دلیل که واقعاً جلوی او بازی کردن برایم یک جور درس پس دادن است؛ ولی خوشحال بودم و این تجربه را بسیار دوست داشتم. 

  • بیشتر بازی شما در مقابل وحید جلیلوند است که برای اولین بار جلوی دوربین به ایفای نقش پرداخته؛ این بازی چه‌طور بود؟

به قدری این شخص کتاب خوانده و باسواد است که حد ندارد .من از این بازی بسیار لذت بردم. دو دوست بودیم که به سرعت سکانس‌ها را نقد می‌کردیم.او به نسبت اولین کار حضور درخشانی دارد و این دلیلش پشتوانه فکری و نگاهی است که به هنر دارد . این موهبتی برای من بود که در مقابل کسی بازی کنم که بسیار فهمیده و کتاب‌خوانده است. وحید جلیلوند با تمام وجود  نقش جمشید را بازی کرد.

  • در «عبور از پاییز» هم بازی دارید و یک نقش امروزی را بازی می‌کنید. هم‌زمانی پخش این دو سریال با هم از نظر شما چه‌طور است؟

از یک طرف برایم خوب است چرا که مردم دو نقش را در آن واحد می‌بینند و می‌توانند قضاوت کنند که من این توانایی را دارم یا نه. از طرفی دوست نداشتم« نردبام آسمان» هر شب پخش شود؛ اما هرچه خدا بخواهد همان می‌شود.

کد خبر 90580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز