جمعه ۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: سارق حرفه‌ای وقتی برای ارتکاب شصت و چهارمین سرقتش وارد بانکی در شمال تهران شد، خبر نداشت یکی از مشتریان بانک کارآگاه پلیس است.

این مرد پس از اینکه در اجرای نقشه سرقت ناکام ماند به سرعت پا به فرار گذاشت اما در جریان تعقیب و گریز خیابانی به دام پلیس افتاد.صبح سومین روز شهریور امسال یکی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران برای برداشت پول از حسابش به بانکی در نیاوران رفته بود که متوجه رفتار مشکوک مرد جوانی در داخل بانک شد.

این مرد به یکی از مشتریان بانک که پول زیادی همراه خود داشت، نزدیک شده و زیرچشمی حرکات او را زیرنظر گرفته بود. لحظاتی بعد درست زمانی که مرد جوان قصد سرقت پول‌های مشتری بانک را داشت، کارآگاه پلیس مانع او شد و خواست وی را دستگیر کند اما متهم با سرعت زیاد به طرف در خروجی دوید و همراه مرد موتورسواری که بیرون از بانک منتظر او بود، پا به فرار گذاشت.

فرار مرد جوان اما چند دقیقه بیشتر طول نکشید و مامور پلیس که با موتورسیکلت شخصی‌اش به تعقیب سارقان پرداخته بود، آنها را پشت چراغ قرمز غافلگیر و یکی از سارقان را دستگیر کرد. متهم که خود را امیر معرفی می‌کرد به اداره پلیس منتقل شد اما در بازجویی‌های اولیه گفت که هیچ جرمی مرتکب نشده و نمی‌داند چرا مامور پلیس او را دستگیر کرده است.

اظهارات این مرد وقتی رنگ باخت که ماموران، فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته بانک در لحظه سرقت را مقابل وی قرار دادند و او که دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به طراحی نقشه سرقت از مشتری بانک اعتراف کرد.

مجرم تحت تعقیب

امیر ادعا کرد که این نخستین باری است که او قصد سرقت داشته و پیش از این هیچ سابقه‌ مجرمانه‌ای نداشته است. از سوی دیگر خانواده وی نیز اظهارات او را تایید می‌کردند و می‌گفتند که امیر دزد نیست و به خاطر وسوسه پولدار شدن دست به این کار زده است.

اما ادامه تحقیقات پلیسی مشخص کرد که نام واقعی این سارق حرفه‌ای حسین است و او تا‌کنون 6 بار به اتهام سرقت، کیف‌قاپی و استعمال مواد‌مخدر دستگیر و راهی زندان شده و حتی خانواده‌اش نیز قصد داشتند با اظهارات دروغین، مسیر تحقیقات پلیس را منحرف کنند.

با این اطلاعات بازجویی از مرد جوان از سر گرفته شد و ماموران متوجه شدند که او از چند ماه قبل به اتهام سرقت و کیف‌قاپی‌های مختلف، تحت تعقیب اداره 18 « مبارزه با کیف‌قاپی» پلیس آگاهی پایتخت بوده است.

با مشخص‌شدن این موضوع، متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ماموران گفت: مدتی قبل وقتی در زندان بودم با فردی به نام علی آشنا شدم که او هم به اتهام سرقت در زندان بود. آنجا بود که تصمیم گرفتیم بعد از آزادی، یک باند 2 نفره راه‌اندازی کنیم و با همدستی هم، دست به سرقت از مردم بزنیم. من و علی بعد از آزادی از زندان مقابل بانک‌ها و مراکز تجاری شهر پرسه می‌زدیم و افرادی را که پول زیادی همراه خود داشتند شناسایی می‌کردیم.

اگر طعمه‌مان ماشین داشت، چرخ آن را پنچر می‌‌کردیم و زمانی که او قصد پنچرگیری داشت، پول‌هایش را از داخل ماشین به سرقت می‌بردیم. اگر هم فرد مورد نظرمان پیاده قصد رفتن به خانه را داشت، او را تعقیب می‌کردیم و در فرصتی مناسب به او حمله‌ور شده و کیفش را سرقت می‌کردیم.

ربودن  هزینه جراحی

بعد از اعترافات سارق جوان، ماموران به شناسایی افرادی پرداختند که طعمه متهمان شده بودند. یکی از این افراد زن میانسالی بود که سارقان هزینه عمل قلب شوهرش را از وی سرقت کرده بودند.

این زن بعد از حضور در اداره آگاهی بلافاصله سارق پول‌هایش را شناسایی کرد و گفت: اوایل امسال بود که به بانکی در محدوده تجریش رفته بودم تا 15 میلیون تومان برای عمل قلب همسرم از حسابم برداشت کنم.

بعد از گرفتن پول با آژانش به بیمارستانی که همسرم در آنجا بستری بود رفتم اما پس از پیاده شدن از ماشین، وقتی قصد ورود به داخل بیمارستان را داشتم این مرد و همدستش به من حمله کردند. آنها مرا کتک زدند و پولی را که قرار بود در اختیار بیمارستان قرار دهم به سرقت بردند. همین کار آنها باعث شد تا عمل همسرم به تعویق بیفتد و او با خطر مرگ دست و پنجه نرم کند.

زن دیگری هم با حضور در اداره آگاهی و شناسایی سارقان گفت: اوایل تیرماه به بانکی در پاسداران رفتم و 8 میلیون تومان از حسابم برداشت کردم تا همراه خانواده‌ام به سفر برویم اما بعد از خروج از بانک این مرد و فرد دیگری به من حمله کردند و کیف پر از پول مرا به سرقت بردند.

سرقت‌‌های میلیونی

بعد از اظهارات شاکیان، متهم به 63 فقره سرقت با این شگرد اعتراف کرد  و گفت که همه آنها را با استفاده از موتورسیکلت و در نقاط مختلف شهر مرتکب شده‌است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: این دو متهم به مصرف انواع مواد‌مخدر اعتیاد دارند و بیشتر پول‌های سرقتی را صرف خرید مواد کرده‌اند.

وی ارزش اموال به سرقت رفته توسط سارقان را حدود 200 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: حسین هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای دستگیری همدست فراری او ادامه دارد.

کد خبر 91159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز