همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل، بان کی- مون بر فوریت مقابله با گرسنگی جهانی تاکید کرد و یادآور شد که از سال 2008 تاکنون سوء‌تغذیه در سراسر جهان بدتر شده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه بان کی- مون در یک اجلاس بلندپایه در مورد امنیت غذایی جهانی سخن می‌گفت که برای پیگیری تعهدات اجلاس G8 در ایتالیا در جولای گذشته برگزار شده بود.
 
26 کشور و چندین سازمان بین‌المللی در واکنش به افزایش شدید قیمت‌های مواد غذایی در ابتدای  سال 2008 در این اجلاس وعده دادند که 20 میلیارد دلار برای حمایت هماهنگ‌شده برای راهبردهای امنیت غذایی در سطح ملی کشورها اختصاص دهند.

 آنها توافق کردند که اقدامات درازمدتی برای مقابله با گرسنگی و فقر جهانی را از طریق بهبود امنیت،‌تغذیه و کشاورزی پایدار انجام دهند.

 یان کی مون در اجلاس روز شنبه که رهبران جهانی، وزیران، کارشناسان و سازمان‌های غیردولتی از تقریبا 100 کشور را گرد هم آورده بود،‌گفت: "ما باید ترتیبی دهیم که کمک‌های مالی فورا و به طور موثری توزیع شود."

سازمان ملل می‌گوید برای تغذیه جمعیت جهان در 20 سال آینده تولید غذا باید 50 درصد افزایش یابد.

و تغییرات آب و هوایی ممکن است وضعیت گرسنگی جهانی را بدتر کند، چرا که کارشناسان سازمان سازمان ملل تخمین می‌زنند که به ازای هر درجه افزایش در میانگین درجه حرارت سطح کره زمین 10 درصد تولید محصولات کشاورزی کاهش خواهد یافت.

کد خبر 91394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز