همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه در دیدار اعضای کمیسیون حقوقی مجلس بر تعامل دو قوه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تعامل هر چه بیش‌تر مجلس با قوه قضاییه را خواستار شد و اظهار کرد: قوه قضاییه قوی و مستقل موجب تقویت کامل جامعه است و همه باید کمک کنیم تا استقلال قوه قضاییه حفظ شود.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بنا ندارم کار موردی ارجاع دهم. همه امور بایستی از روی سیستم خودش و چارچوب قانونی انجام شود.

وی با تاکید بر اصل استقلال قوه قضائیه، افزود: از آن‌جایی که قضاوت شغلی پرزحمت است و توانایی و معرفت بالایی را می‌طلبد، هدف جدی ما در به کارگیری قضات، نخبه‌گزینی است.

لاریجانی افزود: طرح گزینش قضات آماده شده است و انشاءالله به‌زودی اجرا می‌شود و نظر ما در به کارگیری قضات استفاده از ظرفیت‌های بالای حوزه و دانشگاه است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر استفاده صحیح از اختیارات موجد در وزارت دادگستری درباره تهیه و ارسال لوایح قضایی بر هماهنگی و تعامل با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون قضایی افزود: لوایح متعددی که از پیش در مجلس شورای اسلامی مطرح است و باید در بسیاری از آنان بازنگری اساسی صورت گیرد و معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری در این‌باره مسئول پیگیری تا حصول نتیجه مناسب و تصویب نهایی است.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در پی ساختار قانون ثابت و محکمی هستیم که هر روز دستخوش تغییر و تحول نشود و قضات و محاکم با سر درگمی مواجه نشوند.

رئیس قوه قضاییه درباره اهمیت لایحه قانون مجازات اسلامی و ضرورت دقت بیش‌تر در موارد پیشنهادی اظهار کرد: لایحه قانونی مجازات اسلامی بحث ملی و حکومتی است که دقت نظر و نظارت دقیق مجلس و قوه قضاییه را نیازمند است و امیدواریم با همکاری قوه قضاییه و مجلس و با استفاده از نظرات اصلاحی شورای نگهبان این قانون به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی برسد.

در ابتدای این دیدار، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر 92092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز