سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: کاهش یا حذف سهمیه آرد نانوایی‌های فانتزی و صنعتی، تشدید نابسامانی و افزایش قیمت نان سنتی و صنعتی را به‌دنبال داشته اما مسئولان از توفیق در اجرای این طرح خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ما، حذف سهمیه آرد نانوایی‌های فانتزی و صنعتی در استان‌ها و کاهش 50 درصدی این سهمیه برای نانوایی‌های شهر تهران موجب شده است تا در روزهای اخیر نابسامانی قیمت نان فانتزی به نانوایی‌های سنتی نیز تسری یافته و نرخ برخی انواع نان سنتی مانند لواش به 30 تومان، بربری به250 تومان و سنگک به 200 تا 400 تومان افزایش یابد.

از سوی دیگر حذف آرد سهمیه‌ای نانوایی‌های فانتزی در استان‌ها با واکنش تولید‌کنندگان و افزایش قیمت این نوع نان مواجه و موجب شده است تا به‌دلیل افزایش قیمت و کاهش تقاضا برای نان فانتزی، مردم گرایش بیشتر به استفاده از نان سنتی داشته باشند که این امر نابسامانی قیمت و عرضه نان را تشدید کرده است.

با وجود این، وزیر بازرگانی در نشست خبری روز گذشته خود با موفقیت آمیز خواندن حذف پلکانی یارانه نان فانتزی در زمینه حذف یارانه نان فانتزی و صنعتی و اعتراض‌ها و پیامدهای آن گفت: هدف از حذف یارانه نان جلوگیری از ضایعات آن و پیگیری سیاست ارتقای کیفیت نان بوده است چرا که بسیاری از کارشناسان معتقدند  دلیل افزایش ضایعات نان ارائه یارانه است.

مهدی غضنفری با بیان اینکه یارانه نان نیز به‌صورت پلکانی حذف خواهد شد، تصریح کرد: تجربه حذف یارانه آرد نان فانتزی در ماه اخیر نشان داد که حذف این یارانه باید به‌صورت پلکانی باشد ضمن اینکه وزارت بازرگانی از سیاست حذف یارانه نان که در برنامه‌های خود دارد، عقب‌نشینی نکرده و این سیاست را اجرا می‌کند.

برنج‌های وارداتی همچنان در آزمایشگاه

وزیر بازرگانی در زمینه جلوگیری از ثبت سفارش واردات برنج هندی نیز گفت: 100 نمونه برنج در آزمایشگاه‌های ویژه وزارت بهداشت و با همکاری مؤسسه استاندارد در حال آزمایش است.

کد خبر 92243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز