گروه اقتصادی: خودداری وزارت بازرگانی از تامین 50درصد باقیمانده سهمیه آرد مهر ماه نانوایی‌های فانتزی و اعلام نشدن نرخ نان فانتزی با آرد آزاد و بلاتکلیفی نانوایان، احتمال تعطیلی واحدها یا افزایش نرخ نان را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

عضو هیأت‌مدیره و رئیس بازرسی اتحادیه نان فانتزی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با وجود آنکه وزیر بازرگانی از حذف پلکانی یارانه آرد خبر داده و اتحادیه نیز با این امر موافقت کرده اما با اتمام 50 درصد سهمیه تخصیص یافته آرد نانوایی‌های فانتزی( حجیم و نیمه حجیم) از روز گذشته این واحدها دچار بلاتکلیفی شده و چاره‌ای جز توقف تولید یا افزایش نرخ نان ندارند.

میر‌علی سیف با بیان اینکه تعداد زیادی از نانوایان فانتزی استان تهران با تجمع در مقابل این اتحادیه خواستار موضع‌گیری شفاف وزارت بازرگانی و تخصیص بقیه سهمیه آرد وعده داده شده بودند، افزود: مسئولان وزارت بازرگانی از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده و با وجود پیگیری موضوع و وعده وزیر بازرگانی برای حل این معضل اکنون این وزارتخانه از عمل به تعهدات خود طفره می‌رود.

وی تصریح کرد: بر این اساس نانوایان فانتزی از امروز چاره‌ای جز تعطیلی واحدهای خود ندارند چرا که علاوه بر نداشتن آرد دولتی برای عرضه نان به نرخ مصوب، وزارت بازرگانی هنوز نرخ جدید نان فانتزی با آرد آزاد  را  اعلام نکرده و راهکاری نیز برای تامین آرد آزاد برای ادامه فعالیت این نانوایی‌ها ارائه نشده است.

این دیدگاه تولید‌کنندگان نان فانتزی در حالی مطرح می‌شود که روز سه‌شنبه هفته جاری وزیر بازرگانی در نخستین نشست خبری خود با برخی رسانه‌های جمعی از پاسخگویی شفاف به وضعیت نابسامان بازار نان خودداری کرده و از توفیق حذف پلکانی یارانه آرد نانوایی‌های فانتزی خبر داده بود.

مهدی غضنفری چنین نتیجه‌گیری کرده بود که با توجه به اینکه وزارتخانه مذکور از هدفمند کردن یارانه نان کوتاه نخواهد آمد، تجربه موفق حذف پلکانی یارانه آرد نانوایی‌های فانتزی به تولید‌کنندگان سنتی نان نیز تعمیم داده خواهد شد.

کد خبر 92332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز