پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

فرانک عطیف: پژوهشگران پیش‌بینی می‌کنند بیش از یک میلیارد نفر در جهان تا سال 2012 از طریق تلفن همراه به اینترنت دسترسی خواهند داشت

تلفن‌های هوشمند نه تنها صنعت تلفن همراه را دگرگون می‌کنند بلکه روش زندگی، دسترسی به اطلاعات و نحوه استفاده از کامپیوتر را هم تغییر می‌دهند.

در حال حاضر برخی شرکت‌هایی که تلفن همراه تولید می‌کنند چند نوع از گوشی‌هایشان را به سیستم اتصال به اینترنت مجهز کرده‌اند و سرعت استفاده از اینترنت هم از این طریق خیلی زیاد نیست و در برخی موارد بسیار پایین است. اما طبق گزارش‌های رسیده پهنای باند برای تلفن همراه بیشتر و بیشتر می‌شود.

استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت مثل استفاده از خود اینترنت و کامپیوتر به‌خصوص در اوایل تولدشان،‌بیشتر بین نوجوان‌ها و جوان‌ها طرفدار دارد.

روز به روز رسانه‌های تصویری و شبکه‌های تلویزیونی بیشتری به سمت پخش دیجیتالی پیش می‌روند و همین به افزایش پهنای باند تلفن همراه کمک می‌کند؛ چون تقاضا زیاد می شود و در نتیجه بازار به این سمت حرکت می‌کند.

تا چند سال دیگر تلفن‌های همراه جای کامپیوترهایمان را می‌گیرند و انواع کامپیوترها (شخصی، لپ‌تاپ، نوت‌بوک و...) تبدیل می‌شوند به دستگاه‌هایی برای بررسی منابع بیشتر و اطلاعات با حجم بسیار بسیار بالا و شاید روزها و هفته‌ها گوشه‌خانه خاک بخورند.

آن وقت باید بگوییم تلفن همراه تبدیل می‌شود به یک دوربین، تلویزیون، ضبط، دفترچه یادداشت، کامپیوتر، وسیله اتصال به اینترنت و دنیای اطلاعات مجازی... و دستگاهی برای تماس گرفتن و صحبت کردن گاه‌به‌گاه. یعنی اولین کاربردی که داشته تا 10، 15 سال دیگر می‌شود آخرین کاربردی که کاربر سراغش می‌رود.

شرکت‌های تولید کننده هم این روزها در مقایسه با قبل که فقط به ارائه تلفن‌های هوشمند با قابلیت و استفاده از اینترنت می‌اندیشیدند حالا به ارائه پهنای باند بیشتر به عنوان یک عامل رقابتی مهم فکر می‌کنند؛ چون کاربرها حالا سراغ تلفن همراهی می‌روند که چک کردن پست الکترونیکی، وبلاگ، پایگاه‌های اینترنتی، اجتماعی، خبری و... را برایشان سریع‌تر امکان‌پذیر می‌کند.

کد خبر 92714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز